onsdag 9 december 2009

speciell speciell störning nr 3

stoppa valfriheten! stoppa valfriheten!
än en gång bläddrar jag sönder NCS-kartan. miljoner färger fram och tillbaka. fram och tillbaka. fram. och. tillbaka. som vanligt pekar jag bestämt på en färg med det samma. den! den ska det vara. men sedan ägnar jag timmar, dagar, veckor, månader, år* med att bläddra och bläddra och bläddra och riva mitt hår och bara ångest, ångest, ångest tills jag bara en dag: jamen, den här blir skitbra! och då var det den jag hade valt från början**.
gotta love myself. not.


* ja, jag skulle säga att det har hänt. det kanske inte hör till vanligheterna, men det har hänt. och ja, det är fritt fram att skaka på huvudet och sucka nu.
** och i så fall blir det i detta fall en gul stol. galet gul.

Inga kommentarer: