lördag 19 december 2009

sex månader

för exakt sex månader sedan var det midsommarafton. vi hade skämtat om att "nä, vi vet ju vad vi ska göra på midsommar" och "jo, det blir lagom att hinna med det innan sillen" och så. putslustigt. vad punktligheten kom ifrån frågar sig de flesta än idag, men elva minuter in på midsommarafton låg den lilla, lilla, puffiga med stjärthakan och de fina ögonen i våra armar. och vi kunde gå hem och äta sill.

nu är det silltider igen. sex månaders provanställning är avklarad. och jag säger vi behåller!
älskade, älskade gullungen.

4 kommentarer:

Mormor sa...

Jag kan inte se mig mätt på älskade, älskade GULLUNGEN!!! Längtar SÅ till jag får krama gullungen igen!!!

Mormor sa...

Glömde ju bort att säga GRATTIS! På 1/2-årsdagen till Barnet, så det gjorde jag nu.

Jenny sa...

Wow! Grattis Barnet till en lyckad provanställning säger ja då!

fiaelia sa...

Barnets mormor och Jenny: Barnet tackar!