torsdag 17 december 2009

hej, mitt vinterland!

ibland får Skåne snö. och en gång på miljonen får Skåne snö och minusgrader. det är en på miljonen nu! fatta lyckan! Hunden och jag visste knappt vilket ben vi skulle stå på och jag gjorde mitt bästa för att förklara det fantastiska även för Barnet. oklart om dregladet på fönsterrutan var av glädje eller ej dock. hur som. cirkusen went fleece och goretex och pulsade ut på exkursion med kameran i högsta hugg. i Skåne innebär snö och minusgrader allt som oftast också en isande vind och sporadiska snövallar lite här och var. jag och hunden lät oss dock inte nedslås. vi pulsade oss fram. jag ömsom puttade ömsom drog ömsom bar barnvagnen genom snön. och när jag tog upp kameran första gången kom jag ihåg att den visst inte fungerar i minusgrader längre*. jag fick en bild. och träningsvärk.


* och snälla Tomten säg att det bara är batteriet som är gammalt och slitet?

1 kommentar:

mormor sa...

Gött när en på miljonen slår in. saknar hundens fina krumsprång men det var ju det där med kameran. lite mer norrut, så där 35-40 mil är det samma väder som i Skåne. fast det slutade snöa för ett par timmar sen och temperaturen har sjunkit till -5. hoppas att det håller i sig, med några minusgrader menar jag, så Barnet hinner att ta in alla intryck och lära sig vad snö är. skulle bara veta hur många stavfel det blev här, deletade lika mycket som jag skrev så det är nog dags att krypa ner i sängen nu.