onsdag 3 november 2010

LBS (en självklarhet i varje mogen kvinnas garderob)

Jag: jag har köpt en baddräkt. till miniplasket. jag vill hellre ha det än bikini.
Mannen: alltså... det är ju inte direkt Paradise Hotel-poolen det där. konkurrensen är inte mördande.

men icke desto mindre är jag där. i baddräktsåldern. kvinnor når en gräns i livet då de börjar bära baddräkt i badhus. så är det bara. och helt plötsligt var tiden mogen. för en ny svart, liten sak. och jag känner mig onekligen mycket mer hopp- och dyk- och plask- och lekkomfortabel i min LBS.
så baddräkt it is.
och herrejisses som vi ska bada!

3 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Mitt i prick!

Min syster och jag diskuterade det för ett tag sedan, att vi inte längre vill/kan ha bikini i badhus. Och det handlar inte om fula magar efter graviditet (vi båda har klarat oss bra) utan känslan av att gå omkring naken... haha.

Frida sa...

åh, jag minns vårt första babysimtillfälle. jag grabbade ett par rejäla bikinitrosor från lådan och matchade med min mest heltäckande bh. Bara för att inse (när vi är framme, i bassängen), att trosorna sett sina bästa dar, och liksom inte har nån elastiset kvar. Gällivarehäng på bikinitrosor är inte så hett. Man skulle haft en baddräkt...

fiaelia sa...

Jessica: jamen, precis!

Frida: haha, det var precis det där jag ville undvika för en gångs skull! för det hade preciiiis lika gärna kunnat vara jag det där. puh. där undkom jag med blotta förskräckelsen! ;)