onsdag 17 november 2010

tjuvstart


i Skåne är det mörkt och råkallt och småspiksregn ikväll. det enda rätta var att tackla det med att högaktningsfullt ignorera skitmånaden november och hoppa direkt till mysiga december istället. och då var det minsann hög tid att baka lite pepparkakor*!


något som för övrigt faller under kategorin: "saker som är roliga att göra med barn i teorin". man kan säga som så att jag faktiskt var lite lättad när jag fick baka ut de sista 80% av degen själv. på så sätt slapp vi att stå där och baka till det faktiskt blev december.

7 kommentarer:

Mormor sa...

Men, men, det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli sägs det ju. Barnet ser ju verkligen ut att ha det riktigs mysigt. Kommer i håg när Barnets matglade morbror bakade bullar för första gången. Han tyckte nog inte att degen var det som passade hans smaklökar precis. Så efter en stund sa han -Tack för maten mamma. Sen lommade han iväg till leksakerna i stället. KRAM!!!

Anna sa...

skönt att se att att det inte bara är jag som får stålsätta mig för mjöl e v e r y w h e r e.
mys och jobbigt all rold in to one typ.

Emma sa...

åh mysigt. hoppas jag hinner få mitt kök innan jul så vi också får lite pepparkaks- och lussebullsdoft här... annars får du skicka en av barnets ;)
och tålamod är ju en dygd sägs det... ;) förresten tycker jag att barnets pepparkakor ser otroligt fina ut ;P han har fin bagarpotential ;D

Frida sa...

åh, jag vet precis hur det är när man ska göra nåt sånt med kidsen. men man får hoppas att de har roligt i alla fall...

Hanna sa...

vad mysigt! å otis ser lite lurig ut för att han tjuvstartat ;)

Maria sa...

Har hon sytt Barnets wunderbara förkläde tro? Kommer det i vuxenstorlek? ;) I så fall står det ett sådant på min önskelista till tomten.

/M

fiaelia sa...

Barnets mormor: stoppa degen i munnen hade onekligen hög prioritet här också... KRAM

Anna: haha, sant!

Emma: jamenvisst, ett riktigt A-BARN! ;)

Frida: fast ibland undrar man ju när man står där och gör klart själv...? ;)

Hanna: ja, lurig är ordet!

Maria: japp. lite vaxduk blev något som mer liknar en skyddsdräkt. :) men den är väldigt praktisk!