tisdag 30 mars 2010

GUL

det ska vara gult i vår. man hinner knappt blinka innan det ploppar upp ett nytt inlägg på någon inredningsblogg där det visas gult som accentfärg. gult är SÅ rätt. och nu har jag inte gult som accentfärg, för jag har en tendens att ha alla färger som accentfärger, men jag är hopplöst svag för gult. om jag någon gång blir så viktig att någon intervjuar mig OCH ställer frågan om vilken färg jag skulle vara om jag vore en färg (any day now), DÅ skulle jag svara GUL. eller så skulle jag fega ur och bli svår arkitekt och svara svart. men ponera att jag inte skulle det. DÅ skulle jag svara gul.
gula godbitar i urval. tja, den sista är kanske inte så gul, men väl en solstråle! och man kan ana lite delvis gula kuddar i bakgrunden. så det gillas. den knallgula tripp trappen har tyvärr åkt ned i källaren igen för ytterligare ett lager färg (tack Hunden!) och min gula soptunna som gör mig alldeles glad varje gång jag öppnar sopskåpet kan tyvärr inte förevigas. tar jag ett foto på skåpet under vasken kommer socialen nämligen och omhändertar solstrålen ögonaböj. synd på en sån söt solstråle, tänker jag spontant.

2 kommentarer:

Linda sa...

gult är f...int!

Krutrut-Lisa sa...

Gulgulgulgul & gullefjun! Fint ska det vara & jag nickar instämmande med de gula detaljerna...

KRAM