torsdag 6 maj 2010

fast i verkligheten

hade jag levt i idévärlden hade jag inte suttit här just nu, utan - typ violdoftande*- kastat mig i min fluffiga säng och streamat ett avsnitt av valfri, lagom underhållande, icke krävande tv. men jag lever inte i idévärlden. bevisligen:

exhibit A: det är Alvedon på lakanet och mascara på en kudde.
exhibit B: Barnet råkade kissa lite på ett täcke tidigare (oups! note to self: sms:a inte samtidigt som du låter Barnet härja naket i sängen). jag försökte rädda situationen och skadans omfattning är fortfarnade oklar.
exhibit C: det ligger en ganska smutsig hund utsträckt diagonalt över hela den obäddade (se ovan) sängen.
exhibit D: jag sitter fortfarande i träningskläder efter kvällens powerwalk.

i verkligheten är jag och mitt sovrum så långt från fluff och viol man kan komma. i verkligheten får man sanera sovrummet och sig själv innan man ens kan börja tänka tanken på fluff och violer. i verkligheten stupar man sedan utan att orka bläddra i glossiga magasin eller se något lättsamt. man vill ju gärna tro att det är så här det är att vara barncirkusfamilj, men något säger mig att det här aldrig hade hänt hos Engla.



* jag tänker mig att jag luktar gott i alla fall. inte gammalt underställ. gott. och viol var det vackraste jag kunde komma på just nu.

Inga kommentarer: