söndag 3 juli 2011

så mycket göra, så lite tid

allt snor och allt regn, var kommer det ifrån? skyfall igår och envis förkylning sen för alltid. min röst är någon annans och jag låter som en tondöv Tommy Körberg när jag tar ton. och ta ton är för övrigt en av Ungens favoritsysselsättningar nu för tiden. har man otur åker man på nån av sångböckerna vid läggdags och ALLA sånger ska sjungas. från pärm till pärm. favoriter just nu: Midnatt råder och Nu är det jul igen. misstänker att vi kan ha misslyckats lite med informationen om årstider och den biten. annan favorit: NÄNNING. helt plötsligt är det plagget numero uno. anledning: TORA BARNA HA NÄNNING. naturligtvis. men ytterligare ett misslyckande: inte ha någon klänning till Ungen. varför är den tröskeln så stor? jag försöker att vara obunden när jag köper och syr kläder, väljer det jag tycker är fint, hela färg- och mönsterskalorna inkluderade. men byxor och tröjor - jojo - för det är ju onekligen mest praktiskt. mest lekvänligt. och man vill ju inte "pracka på" klänning. eller? man gör det ju gladeligen med flickor innan de har bett om det? gah, alla dessa fallgropar i det som kallas livet! hur som. har fått improvisera fritt från garderoberna de senaste dagarna, trolla fram den ena "klänningen" efter den andra. således, en av dagens missioner: köpa klänning i stl 92. för om folk skulle ha en tendens att höja på ögonbrynen åt en liten pojke i klänning, så är det väl inget mot vad de gör när de möter en liten pojke i sin mammas toppar, kan jag tänka.
och nu skiner solen, men jag jobbar. sägersåhej!

3 kommentarer:

Petra sa...

Världens bästa mamma! Och världens sötaste unge! Gulle er!

Jag gick förresten och nynnade på en julsång hela dagen igår och fattar inte vad sjutton den kom ifrån... trots över 30 grader varmt och början på semestern så gled jag hela tiden över till julsången, haha.

KRAM!

Anonym sa...

Klart han ska få en klänning om han vill(fast eftersom alla dömer könet efter klädseln så kommer ingen fatta att han är pojke i alla fall)! Jag tycker att du är jättebra som törs. Minns en söt liten kille i ljusblå volanggympadräkt från mina år som gympaledare. Han var så stolt och glad att han hade fått välja själv :).

fiaelia sa...

Petra: jag också! men anledningen till det är ju att jag vänligen men bestämt uppmanas att sjunga igenom hela standardjulsångsrepertoaren vareviga dag så det är liksom de som ligger närmast till hands just nu... ;) KRAM

jmmix: ja jisses, klart Ungen får ha klänning!