måndag 12 april 2010

dagens gallup:

hur många flikar* är egentligen normalt att ha igång i sin webläsare? jag får nämligen ständigt pikar från min bättre (?) hälft och lite annat löst folk om hur jag väljer att hantera mina flikar**. de menar att jag omöjligt kan behöva så många. jag menar att jag visst kan.

så, gott folk, hur många?***



* alla surfar väl med flikar nowadays och är bekanta med begreppet? för det vedertagna namnet är väl flikar? eller?
** den uppmärksamme noterar det på inget sätt krystade rimmet!
*** show me yours, and I'll show you mine...

5 kommentarer:

Josefine R sa...

flikar is the shit! jag använder mååånga. svårt att säga en siffra dock. har du en siffra?

Pia sa...

Min morgonsurf är väl en sån där 20 flikar redan från start. Sen genererar ju vissa siter många egna flikar. Så måååånga flikar blir det ;)

fiaelia sa...

Josefine R: men precis vad jag anade! flikar är till för att användas! många! och jag skulle uppskatta det till att jag sällan är under tjugo...

Pia: men amen! jag är fullt normal! bara tråkmånsar kollar en grej åt gången! jag är nog sällan under tjugo heller. och som du säger - det ena leder till det andra som leder till det tredje som... har alltid undrat om det finns ett max antal flikar/fönster? DET har jag i alla fall inte kommit upp i. ;)

Hanna sa...

jag flikar oxå!! och du kan säkert lista ut vem som klagar... ;)

fiaelia sa...

Hanna: haha! och nä, det är ingen nagelbitare direkt... ;)