fredag 23 april 2010

det lilla kaoset formally known as det stora kaoset

ibland är vägen från tanke till att göra oändligt lång. ibland bara gör man*.

under vår vask har vi ett ganska stort skåp där ALLT samsas. i en salig röra. soptunna. återvinning. pantburkar. ett litet lager av diskförnödenheter. och en sjuhelvetes massa rör. det är kort sagt skåpet allmänt känt som det stora kaoset.

och köket ska ju göras om. någon gång. så det har blivit så att vi bara lämnat den där platsen till sitt öde. för sen. i framtiden. så kommer det ju att bli ordnad återvinning. jomensåatt. ingen idé att börja rota i det nu. när vi började renovera ställde vi den första tomma spackelhinken som soptunna. och den fick stå kvar till bajsblöjornas tid, då blev jag nödgad att släpa hem en knallgul tunna med lock**. men sedan stannade det där. en gammal flyttback som återvinning. bra så. typ.

tills jag igår sprang förbi spara- och förvaraavdelningen ni vet var, såg något i ögonvrån som såg ut som att det skulle kunna vara ett utomordentligt alternativ till att förbjuda folk att öppna skåpet och ryckte ett paket i förbifarten. och när jag kom hem vid 22 kunde jag inte hålla mig, jag släppte lös det stora kaoset.

det stora kaoset invaderade köket. det stora kaoset visste inga gränser. men nu är det tämjt. det stora kaoset är numera det lilla kaoset formally known as det stora kaoset och ordningsamt inordnat från vitt till grått till gråast och resten i knallgult. påsförvaringen är uppskruvad och det är FRID. inget mer snabbtsnabbt stänga skåpet innan man får hundra konservbrukar runt fötterna. inget mer skämmas bara för att folk vill göra sig av med skräp i vårt hem. inget mer.
in Ingvar we trust. amen.



* om man med bara gör menar först gör ingenting jättejättejättelänge och sedan plötsligt gör.
** krävs ingen större fantasi för att lista ut varför.

4 kommentarer:

Pernilla igen sa...

dåkanske vi får se ett kort påden gula soptunnan snart?? ;) kram

Mormor sa...

Den gula tunnan är redan med på kort, fast inte i "skräpskåpet", håller med, kul att få se ett foto från skåpet. men nu till nåt helt annat som inte har med sopsortering att göra. idag börjar jag räkna ner, åtta...

Pia sa...

Jag håller med massorna.. bilder tack!! Nu står DIMPA på min lista. Kanske t.o.m 2 paket ;)
Ha en fortsatt bra helg <3

fiaelia sa...

människor, ni vill se fotografier från mitt skräpskåp? ni är galna! men jag är inte den som är den, ska ordna foton på hur ståndaktigt Dimpa och Knodd numera bor... innan det blir det stora kaoset formally known as det lilla kaoset... ;)