torsdag 22 april 2010

öppet hus - del 2

jamen, vi fortsätter väl husesynen då. hipp som happ, nu kör vi hall och badskrubb!
och med en snabb blick på planskissen kan man konstatera: inga jätteutrymmen direkt...

men, välkomna hit då! hallen var det första jag påbörjade när vi fått nyckeln. den uppmärksamme noterade ordvalet påbörjade. för även den inte allt för uppmärksamme kan nämligen notera att projektet är långt ifrån slutfört. till höger ser ni platsen where the magic happens blöjbyten sker. vi är mer än nöjda med vårt Brio Wall-skötbord som vi fick gå genom eld och vatten* för att få tag på. det skruvades upp under värkarbetet. framförhållning mina vänner, framförhållning!
ett av mina work-in-progress. eller helt enkelt en installation över hundra år färghistoria. välj själva. sväljer dock kompiösa mängder hallstrunt och för det är jag den evigt tacksam varje gång vi ska få gäster. tills de ska hänga in sina jackor. då bara: fan.
NUD-lampor från Frinab. då, när det bagav sig, fick jag dra i lite trådar för att få tag på dem. idag finns de överallt. så kan det gå, så kan det gå.
tegelväggen har inte vi tagit fram. jag har dock låtit pojkvän behålla. kan inte motstå när han gulligt nämner den och New York i samma mening**. Keep Calm And Carry On är ett budskap från mig till mig. hamnade här provisoriskt efter flytten. och har inte kommit längre. note to self: pimpa hallen!
ja, och från hallen når man lägenhetens badrumskrubb. i runda slängar 1,6 spatiösa kvadratmeter, som faktiskt fungerar oväntat bra. dusch rakt fram*** . förvaring från golv till tak samt wc-stol till vänster. minihandfat samt infälld spegel hela vägen upp till tak till höger. simple as that. finaste tvålen från Muji.
infälld handdukstork och i hyllorna finns mer förvaring från Muji. älskar stapelsystem!
nä, mer spännande än så här blir det inte idag. blandare och wc signerad Philippe Starck. avlång golvbrunn**** från Blücher. nästa gång provar vi på att titta på utrymmen över två kvadrat tror jag minsann. som man faktiskt kan fotografera. och som eventuellt också har möbler. olidligt. spännande.


* eller åtminstone via poliseskort i huvudstaden. för att göra ännu en lång historia kort.
** kan inte heller låta bli att vara messerschmidt i snille och smak när det kommer till arkitektur/inredning. måste få valuta för CSN-lånet.
*** och ett bevis på att jag aldrig ska ge mig på homestyling: jag plockar inte undan Barnets fula badleksaker innan jag fotograferar.
**** möcke bra om man har världens minsta badrum och således lite svårt att få till ett bra fall, men ändå inte vill ha vatten på hela golvet när man duschar. dagens tips från mig till er!

5 kommentarer:

Mormor sa...

Jag har ju sett allt live men måste bara få påpeka att garderobs/skrubb-dörren i hallen är bara så jättecharmig med alla lager av kulörer.

Josefine R sa...

Men fan det var snyggt ändå! Jag skulle kunna flytta in i en lägenhet efter dig any day! Så smarta och snygga lösningar på allt! Älskart!

Emma sa...

Den där polishistorien låter ju väldigt spännande...
Jag tycker att eran lägenhet är ljuvlig. Vart har du fått tag i de där otroligt snygga och praktiska förvaringsboxarna i badrummet? Är det på Åhlens de finns?

Trevlig helg!

fiaelia sa...

Barnets mormor: det är tills vidare (läs: tills jag får tummen ur) min officiella åsikt också! ;)

Josefine R: nämen å, snällt! verkligen. vad glad jag blir! krampårej!

Emma: tja, det låter kanske mer dramatiskt än vad det var... men skötbordet (som var det ENDA som vi fick plats med) var OMÖJLIGT att finna i vårt avlånga land. till slut, när vi i stort sett gett upp, lyckades vi dock lägga vantarna på ett. i Stockholm. nu skulle det bara till Skåne och meddelandet jag fick från en kompis löd ungefär: skötbordet är nu väl skyddat. tre lager bubbelplast, en filt, ett lager papp. två poliser och en radiobil transporterar nu skötbordet till bussgods. :) så slutet gott!

och javisst, jag har köpt min Muji-förvaring på Åhléns City (http://www.muji.com/se/stores/)!

Ann-Louise sa...

Åååh vad fint!!! Älskar den gamla färgen i hallen!