torsdag 7 oktober 2010

avdelningen förnekelse fortsätter...

...med dagens tips!
ett jeanstips. jag har hitintills köpt alla Barnets jeans begagnade. 1. de är redan schysst slitna och jättemjuka (hata stela jeans om man ska krypa och klättra och springa omkring) och 2. det är billigt (kösterenöttällä? som västgöten sa). sen gör jag det allra viktigaste: jag syr i en mudd nedtill. förvånansvärt få jeans har mudd nedtill, även om man ser det mer och mer. jag vet inte hur det är med era ungar, men på min unge åker brallor utan mudd upp på halva benet när man bär eller det åks vagn och sedan kasar de ned också snubblas det när det härjas omkring. i mina ögon är barnbyxor utan mudd en mycket märklig företeelse. sedan kan de ju ha brallorna längre också (notera snusförnumstigheten!)! först med mudden vikt och sedan förlänger man benen lite praktiskt innan det är dags att scanna second hand-marknaden efter fler fynd.

sådärja. dagens tips. nu återgår jag till att tänka på flygkrascher och terror i tunnelbanor ett tag till då.
(man behöver inte vara så lat att man inte orkar trä om overlockmaskinen, utan syr med vit tråd...
eller så kan man bara kalla det kontrastsömmar, om man är så lat. )

4 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Tack för toppentips! Enkelt och genialt!

Anna sa...

är det ok om jag skickar jeans till dig och du blommor till min mor??

Linda sa...

gillar det här!
nu gillar inte storasyster jeans så värst mycket, men man kan ju hoppas på nästa gunstling?

och note to self: måste kolla Tradera mer.

fiaelia sa...

Jessica: enkelt i alla fall! :)

Anna: haha, det later som en bra deal! ;)

Linda: nej, Tradera ar icke att forakta! :)