tisdag 7 juni 2011

det finns bara en av mig och det är jag

okej, så här är det: skulle väldigt mycket behöva att klona mig idag. tänkte att hey, de klonade ju den där Dolly redan för en tio-femton år sen, så vad är problemet? stort tydligen. verkar helt omöjligt att klona sig anno 2011. är det bara jag eller verkar det som att de där genforskarna tagit det lite väl piano den senaste tiden? levt lite mycket på gamla meriter så att säga?
- hallå, genforskare! ingen är imponerad av likadana får längre!
jag menar, ALLA får ser ju lika dana ut helt oklonade. jag ifrågasätter faktiskt starkt om ni överhuvudtaget klonat något eller om ni bara hittat två får som varit lite extra lika och bara:
- kollakollakolla här vad vi gjort! likadana får!
nä, hörreni. jag skulle föreslå att ni går tillbaks till era små laboratorier och återkommer när ni har något vettigt att komma med. som stressade småbarnsföräldrar med deadlines och dagishämtningar och förskolesamkväm (med picknick de måste handla och laga och packa!) och styrelsemöten och fan och hans moster har någon nytta av. tips! börja med att klona er själva så kanske det går lite fortare också har ni kanske hunnit tänka klart innan jag dött stressdöden. tack på förhand då!

3 kommentarer:

Anonym sa...

skulle ju vara himla praktiskt! jag vill ha ett jag som kan gosa med bebis hela dagen och ett jag som kan städa, tvätta, laga maten etc... :)

Emma sa...

HAHAHA! Du är rolig! Men jag vet också att du är lite av en superkvinna, så tyvärr skulle du förmodligen inte vara prioriterad i kloningskön ;)

Maria sa...

HAHAHAHAHHAHA!!! jag läser högt på jobbet. Får läsa två gånger för att alla ska höra eftersom jag skrattar så mycket. Tack!

Kram Maria