måndag 6 juni 2011

tar aldrig slut!

har vaknat varje morgon hela helgen av solen och tänkt att nu, nu MÅSTE det väl ändå vara den sista söndagen? men det tog aldrig slut! det bara fortsatte! sol och söndagar! söndagar och sol! glass till lunch och barfota i gräset.

eller aldrig och aldrig. nu är den här. en sista söndag av många och imorgon är det måndag tisdag och vanlig vecka. vanlig vecka med vanlig lunch och vanliga skor. skulle dock säga att det är lite svårt att riktigt tro det när solen fortsätter att stråla från klarblå himmel och kvicksilvret redan krupit över tjugo grader. min hjärna tänker till exempel mer tio veckors sommarlov från och med nu och mindre kliva upp och lämna på dagis och sitta inomhus hela dagen, faktiskt.

så skärpning vädret!
skulle du kunna samarbeta lite här kanske och leverera lite arbetsväder och inte förvrida skallen på hederligt folk sådär? va?

men nu är det söndag. igen! och solen skiner. igen! och jag tänker glass till lunch och barfota i gräset. hejpåer!

2 kommentarer:

Petra sa...

Ja i morgon får det gärna bli arbetsväder. Ska också ut och njuta nu...

KRAM!

Emma sa...

men du... nu har jag varit inne och jobbat hela våren och försommaren när det varit extremt trevligt väder. du får önska arbetsväder i skåne men inte här, för nu, nu när jag snart ska börja spendera mina dagar ute i sommarlovsvädret får det gärna fortsätta vara sol och blå himmel, och glass och barfota i gräset väder :)

förresten kan man väl flytta ut kontoret? ;)