fredag 21 oktober 2011

1905-2011, östra fasaden

ca 1905
1978-2011
2011

6 kommentarer:

Marielle sa...

Det hände många bra saker 1978 (bl a föddes jag) men fönsterbytet var inte ett av dem!

Mormor sa...

SNYGGT!!! Blir ett helt annat hus.

Petra sa...

Åh vad roligt! Jag älskar att se bilder på byggnader hur de såg ut förr och se hur de ser ut nu.

Skönt att se att huset fått snygga fönster som passar!

Trevlig helg.

KRAM!

Emma sa...

Oj vilken skillnad alltså. Gissar att huset kan pusta ut nu. Vet inte varför, men av någon anledning har jag fått för mig att du bor i ett mycket mycket mindre hus. Haha, vet inte hur det kommer sig att jag fått för mig det men, nu vet jag i alla fall att du bor i ett stort hus ;)

Mirijam sa...

NAJS!

fiaelia sa...

Marielle: word till det du!

Barnets mormor: visst blir det? nytt och gammalt på en och samma gång.

Petra: älskar också att frossa i byggnadshistoria! känns otroligt skönt att huset äntligen får vara mer "sig själv" igen. KRAM

Emma: jepp, ganska stort! (det är 15 lägenheter + 4 på vinden.) synd att vår boyta (trots att vi bor i en av de största lägenheterna) inte är större bara... hade gärna bott kvar för alltid (ok inte, men ett längre tag iaf) och njutit av de nya fönstren!

Mirijam: det hade förvisso varit svårt att försämra utseendet, men man kan ändå inte låta bli att vara mkt mkt nöjd!