måndag 17 oktober 2011

blir än en gång påmind om att familjeforum måste vara så nära helvetet på jorden man kan komma

hade en jättetrött unge vid fötterna och blandade omsorgsfullt sista vällingen i paketet tidigare i kväll, för att sekunderna senare välta ut nästan hela flaskan. paniken! och som den 2000-talsmänniska jag är så tar jag naturligtvis inte bara mitt förnuft till fånga. jag googlar.*

och gissa vad man hittar när man googlar alternativ till välling? jo, man hittar någon fråga på något familjeforum där någon gett sitt barn den sista vällingen på kvällen, men nu har barnet vaknat och vill ha mer och vad hade ni andra gett er ett-åring om vällingen var slut och affären hade stängt? vad folk svarar? att hon är en dålig mamma för att hon 1) inte kan trösta sitt barn utan mat samt 2) inte har en årsförbrukning vällingpulver i skåpen. naturligtvis. TRÖTT. MAN. BLIR.


* får en reality check och SEDAN tar jag mitt förnuft till fånga.

6 kommentarer:

vickan sa...

guuuuud, jag är så tacksam för att det där inte fanns när jag blev mamma för 17 år sen. 23 år gammal och ingen aning om ngt, hade "bara" egna mamman, anna wahlgren och penelope leach att tillgå... och AD-dropparna glömde jag jämt.. men barnet överlevde trots allt...:-D verkar skitjobbig nu för tiden när alla är experter och fasen vad de TYCKER hela tiden! Kram på dig och lillfisen.

Mormor sa...

Håller fullständigt med vickan och är tacksam för att det där inte fanns när jag blev mamma för mer än 17 år sen. Google är inte alltid alternativet. Du kunde ha ringt till nån (mamma t.ex) i stället så hade du fått ett mycket bättre svar.

fiaelia sa...

Vickan: har träffat ytterst få sådana personer i verkliga livet, så man undrar ju om 1) de sitter och trycker i nån grotta någonstans eller 2) vad de där forumen gör för monster av vanligt fölk? och AD-droppar ser jag mer som vardagslyx än standard här hemma (trots att de står fullt synliga och trots att dietisten iofs sade sist att det visat sig att de där dropparna är viktigare än man tror så nu ska man rekommendera det högre upp i åldrarna och jadajadajada. tur att jag aldrig besöker familjeforum. hade varit ett fint stycke as till hyenorna!)...;)

Barnets mormor: äh, hade bråttom och ville se om jag kunde hitta ett vällingrecept lite kvickt (misstänkte att du, trots din välbevarade ungdom, inte hade det färskt i minnet direkt). lyckades dock improvisera ihop något tillsammans med den slatten som var kvar som nog inte var helt tokigt. Ungen somnade mätt och belåten på två röda i alla fall! :)

marina sa...

Såna familjeforum är hemska minst ut sagt! Kan inte förstå vart de personerna som beter sig på det sättet fått sin regelbok ifrån!

Emma sa...

Åh herre gud. Jag ska verkligen försöka hålla mig borta därifrån. Bättre att slänga ut ett inlägg på bloggen och hoppas att någon klok människa svarar...
Hur kommer det sig egentligen att alla tokar samlas på sådana där forum?

Märta sa...

Internet skapar monster!! : ) Har baxnat över både häst-hund och föräldradrevet på forumen!!