torsdag 28 januari 2010

alldeles, alldeles underbart

vädret, mina damer och herrar, vädret! klarblå himmel, strålande sol och gnistrande vitt! ni i norr kanske inte alls tycker det är något upphetsande, utan snarare långtråkigt och dötrist och allt det där, men ni fattar vad alternativet hade varit för oss i Skåne va? jämgrått. regn. skitigt. äckligt. råkall kyla in i märgen. en skånsk vinter med andra ord. men nu: snö! minusgrader! vitt och fint! ren hund! och alldeles, alldeles underbart!

förlåt.

1 kommentar:

Krutrut-Lisa sa...

Status Norrland:

Snö
Snö
Snö
Snö
Snö

& jag ser inte längre ut från mina fönster.

MEN! Jag har klippt hundarnas tånaglar & HÄPP (som de säger på cirkus) mina hundar är FINA.

Förlåt :-)

KRAM LISA

ps. Om någon ska ha sol så kan det lika vara mitt skånejag. Vassego! ds.