fredag 15 januari 2010

jag tar tillbaka ett tips, men bidrar med en upplysning

någonstans innan feberdimman skrev jag ett utkast illustrerat med bilden nedan. det var ett tips till min bättre hälft. en hint om att det var synd på en sån vacker vas att stå utan tulpaner. en pik om att det finns folk som har den goda smaken att ge andra människor fredagsblommor. en upplysning om att fraset från tulpaner är bland det bästa jag vet. sådana saker.

men det inlägget behövs inte längre. igår sträckte han fram en stor bunt som frasade finare än några andra tulpaner och sa: torsdagsblommor! och hade jag varit fjorton hade jag fyllt skärmen av <3 nu.

däremot kanske det är på sin plats att upplysa om att det uttalandet skulle kunna skapat förväntningar om en ny laddning nästa torsdag. mycket möjligt att det var så faktiskt.

Inga kommentarer: