tisdag 5 april 2011

en tisdag

vaknade i morse och kunde nästan svära på att jag blivit överkörd under natten. hela kroppen var öm och huvudet bultade. den där spikbollen som fastnat i halsen häromdagen var dock mystiskt borta. kanske att jag hostade upp den i natt? oavsett så har jag bara en skönt raspig röst kvar och jag är så förtjust i att ha blivit av med min vanliga barnsliga och osexiga stämma att jag överväger att fortsätta att vara sjuk. svårt att avgöra vilket som är minst smickrande; pipig röst eller rinnande näsa, nysningar och hostattacker? ska fundera på det ett tag till. passar på att nyttja min mörka stämma till att skråla med ohämmat i bakgrundsmusiken, så det finns flera anledningar till varför det är hälsosamt för min omgivning att jag sitter hemma och jobbar och hostar och nyser idag kan man säga. borde ägna eftermiddagen åt att bocka av lite ekonomigöra, men med ens jag tänker tanken så känner jag mig genast så mycket svagare. märkligt.

1 kommentar:

Emma sa...

Ekonomigöra och annat pappersarbete framkallar feber har jag hört... ;) bäst att du håller dig undan tills du känner dig tillräckligt frisk igen. Jag menar, du bör nog inte fresta på immunförsvaret. Kurera dig med något gott istället ;)
Krya!