onsdag 6 april 2011

och i kategorin dagens ytliga

det börjar sina i grunkburkarna och jag funderar på att överge min gamla trotjänare i.d. för att testa Tikei, efter diverse lovord från höger och vänster beträffande pris och resultat. men jag hatar att byta. är skrämmande konservativ på den punkten och älskar vanor och när saker är som de alltid varit. men priset! och lovorden! man känner sig ju dum om man inte testar. men så googlar man och läser tvärt emot: INGET går att jämföra med i.d. jamen, hata åsiktsfrihet! ibland tänker jag att jag hade varit den perfekta invånaren i en diktatur med strängt reglerat informationsflöde. så skönt när det bara finns en åsikt ändå! surfar lite till och hittar en riktigt bra internetdeal på den gamla trotjänaren och det rycker i höger pekfinger. men Tikei är förstås fortfarande billigare. framför allt är hela sortimentet billigare. jag skulle kunna kosta på mig lyxprodukter som primers och veils, frossa i smink som jag aldrig tidigare gjort. tänk så snygg jag kunde bli ändå! om det inte är sämre förstås. då skulle jag ju bli fulare istället och vara tvungen att krångla och beställa nytt som inte skulle hinna komma innan jag ska på en liten Londontripp alldeles snart och man vill ju vara snygg när man åker på små tripper, det vill man faktiskt.

herrejisses.
alla de VIKTIGA beslut man måste ta i livet. jag säger då det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dagens skratt!
Känner igen mig i oviljan att byta... men jag sminkar mig så sällan att mitt smink hinner sluta produceras innan det är slut i mina grunkburkar. Primer trodde jag man hade på bilen. Blev således tvingad att googla när jag läst ditt inlägg och hittade en superduktig tjej på youtube som kunde a l l t om smink och som visade att primer inte längre var av det slaget att del lagade mindre parkeringsbucklor på bilar - enbart.

Man kanske skulle kolla vidare på nätet och köpa lite smink... *suck*

Anna sa...

trust me - det är bra skit! :D
I can be your diktator!

pralinen sa...

ännu en med svåra beslut att fatta... tur att jag började med Tikei och slipper byta ;-)

Anonym sa...

har haft id i flera år och jublade högt när jag fann beautybay.com VILKA PRISER! nöjdnöjdnöjd och kunde beställa hem lite extra av id istället :)