fredag 16 september 2011

dagens post

sitter och jobbar, hör brevbäraren och släpper allt, inklusive min stolthet, och springer till hallen likt en trogen retriver efter nåt nedskjutet byte. men förgäves...
...en liten, ensam Metro Bostad ligger och skräpar på hallmattan. varken mer eller mindre. besvikelsen! lommar tillbaka till skrivbordet, men hinner knappt sätta mig innan det rasslar till i brevinkastet IGEN. åh, hon kom tillbaka, brevbäraren, precis som jag drömt om! således: sladdar tillbaka ut i hallen. och: ser avi! kastar mig på den likt en hök på en stackars åkersork, men inser snart...
...att det handlar om ett rekat brev som inte ens är till mig. NAAAJ! i runda slängar dubbelt så besviken som över Metro Bostad. samlar ihop skärvorna av det som är jag och en bunt kuvert som alla ser ut som räkningar.
men hallåja? vad är det här? två brev från...
...jomenvisst, Posten! - GÖLLEBÖCKERNA, SNART KOMMER MAMMA!


ps. så har ni inte fått arslet ur vagen och tävlat om innehållet i de där paketen + möcket unik plansch är det hög tid att få det nu. för snart har jag böcker att lotta ut förstår ni, och då kan inget stoppa mig!

4 kommentarer:

Petra sa...

Wiiiii vad ROLIGT!! Och JA så klart att jag fått arslet ur vagnen och både tävlat och tipsat massor för dina böcker :)

Kram!

Mormor sa...

Superduperjättekul, Stort grattis! Har du hämtat dom än så jag kan få se ett foto?

Mormor sa...

Nu kan du hämta dem för jag kom ihåg att tävla. (Vill vinna plaschen, signerad). Den ska in i finaste ramen sedan

Anna Hovskägg sa...

Hörde ett smart citat häromgagen: den som inte hoppas vinna har redan förlorat.
& naturligtvis HOPPAS jag jättemycket!!!