fredag 23 september 2011

what goes around comes around, ja?

började dagen med att hitta ett ensamt och borttappat cykellås med tillhörande nyckelknippa längs med vägen på hundrundan. kände igen hyresvärden på nycklarna och var inte allt för långt ifrån ett av deras kontor så jag knallade dit, knackade mig in innan öppningsdags och de lovade att de kunde se vem nycklarna tillhörde och att stackaren skulle återfå dem. ville jag lämna mitt namn så att jag kunde få hittelön? nä, vill folk det? hör det inte till allmänt hyfs och god medmänsklighet att hjälpa till med sådana här småsaker när man kan?

men ändå.

man hoppas ju att karmakontrollanten HAR NOTERAT DEN MKT, MKT GODA GÄRNINGEN OCH SER TILL ATT INGA FLYGPLAN STÖRTAR PÅ VÄG TILL LONDON IKVÄLL, TACKSÅHEMSKTMYCKET!

okej. säger vi så då?

Inga kommentarer: