fredag 24 september 2010

för lång och trogen tjänst


för många, många födelsedagar sedan fick jag en Manhattan-bag av Mannen. som jag har älskat den där väskan! en riktig trotjänare som alltid varit den som fått följa med på resor. den jag alltid har valt när det kommit till kritan. som rymmer alla mina ritblock och pennor och böcker och extra sjalar. ja, det är en ganska berest väska vid det här laget, det som är kvar av den. för den hänger verkligen nätt och jämt ihop. axelbandet är söndertrasat. lintyget smutsgrått, blankslitet och så tunt att det gått hål på flera ställen*. och det kan tyckas trist att inte förnya sig, men jag var inte klar med Manhattan. inte riktigt än. grattis till mig! och puss på Mannen!


* men jag är glad att se att Svenskt Tenn förbättrat kvaliteten på väskan. inga råa kanter som repar upp sig och lintyget är numera behandlat. hoppas naivt på livslång livstid på den här!

6 kommentarer:

Linda sa...

välförtjänt!
och nu ångrar jag mig lite...hade bestämt mig för en bag till vagnen nästa gång jag fick dra vagn och så fick jag en Skip Hop. funderar ändå på om jag är värd en fining från ST i vår. klart jag är va?

Krutrut-Lisa sa...

Grattis fina "jaget". Hipp hopp hurra idag för "oss"!

KRAM LISA

Emma sa...

Åh my goood. Lyllos dig och hurra vilken bra man!

Helgen kan inte bli annat än lyckad nu ju!

Anna sa...

åååh! nu behöver du inte vara avis längre ;)
fick tipset att sprayimpregnera min - så det gjorde jag!

petra sa...

GRATTIS! Hoppas du haft en fin dag. Kram

fiaelia sa...

Linda: klart du och bebisen ska möta våren ståndsmässigt, med en ST-bag (fast precis i början när det var hundra bajsblöjor och ombyten och handsprit och kräklappar och herrejisses tyckte iaf en orutinerad morsa som jag att det var rätt så behändigt med skötväska och massa fack)! piffigare vagnhäng får man leta efter. :)

KRUTRUT: kram!

Emma: ja, han är fantastiskt bra! framför allt är han lyhörd. man behöver bara hinta lite diskret inför födelsedagen, som att göra konkreta listor med länkar och så. ;) nädå, han är guld värd!

Anna: åh, SUPERBRA tips! skall göras bums!

Petra: tacktack! kram