onsdag 29 september 2010

mycket kärlek per kvm

vi har haft besök som gått om lott den senaste veckan och de sista dagarna har följande lifdjur rymts på våra 60 spatiösa kvm:

1 st barn i nio-och-ett-halvt-kilos-klassen
3 st vuxna i varierande viktklasser (i runda slängar sammanlagt nästan 200 kilo)
1 st väldigt hårig hund i trettio-kilos-klassen
1 st kungspudel i tjugofem-kilos-klassen

således har ett barn, tre vuxna, en väldigt hårig hund och en kungspudel ätit, sovit, duschat, badat, umgåtts, busat och arbetat i en salig röra. på 60 kvadrat. det vill säga ett barn, tre vuxna, en väldigt hårig hund och en kungspudel plus ordinarie inredning, en extrasäng, tre datorer, diverse väskor samt en leksakssparklastbil med el-fel som vi väldigt lägligt lånat av grannen och som lite spontant spelar upp metalliska melodier när helst ljudnivån är lite för låg. strössla lite matrester över det hela. rör ned en och annan blöt badanka. en udda, smutsig strumpa. hundkoppel. ihoptrasslade datorsladdar. ett utrivet grytskåp. och så de obligatoriska leksakerna i riklig mängd.

min spontana tanke nu är att jag vill muta den där störiga killen med megafon i Extreme Home Makeover Extreme Makeover Home Edition heter det tydligen att komma hit med sin bulldozer och bara jämna skiten med marken, så jag får börja om från scratch igen*. göra rent hus så att säga.

en klok kvinna kallade det mycket kärlek per kvadratmeter.
men ändå: rå hit den där bulldozern.


* men inte i deras tacky, amerikanska stil tack så hemskt mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid mycket kärlek i er närvaro! Barnet är dessutom extremt väluppfostrad och säger tack till allt. Jag körde upp med tunnelseende i L30.
Kram!

Emma sa...

Jamen du kan väl komma upp hit och hjälpa mig bestämma hur det ska se ut i huset då?! Jag är helt tom i huvudet nämligen...

Hur som helst, så blev jag just påmind om den utlovade husesynen...vore kul om vi fick se den innan gapiga snubben kommer och demolerar... :)

BTW är det ju fantastiskt härligt att ha nära och kära nära och påhälsandes. Den tystnaden som infinner sig när alla har åkt är så märklig... Så är det skönt en liten stund innan man åter börjar längta till nästa gång..