tisdag 28 september 2010

ingenting försvinner, allt finns kvaaar*

när jag blev på smällen mådde jag förvisso galet dåligt de första tjugo veckorna, men sen mådde jag som en prinsessa. aldrig förr har jag varit en så dålig konsument av Losec (kanske som kompensation för de första tjugo veckorna?)! och aldrig förr har mitt hår varit så fräscht och friskt! helt plötsligt var det inte likställt med panik att inte hinna tvätta håret en dag.

nu är Ungen drygt 15 månader och jag går och lägger mig med platt, flottigt hår och lätt magkatarr. visste att det skulle komma tillbaka förr eller senare och bita mig i arslet det där. förr eller senare. jojo.


* ni ungdomar tar sommarlovsmorgonsreferensen, right?

3 kommentarer:

Emma sa...

* Tippen om jag inte minns helt fel. Morgan och vad hette han nu då...?

Nä men ärligt, vad fasen är det där med att man måste tvätta håret varje jäkla dag för att det blir flottigt så fort? Sen hör man andra som bara behöver tvätta håret varannan var tredje dag. How u do that??

Min nödlösning är Proffs Torrschampo, en liten rosa flaska för typ 48 spänn eller något liknande. Till nödlägen fungerar den finfint!

Men okej, jag hajar. Lösningen på problemet är alltså att bli på smällen??

fiaelia sa...

Emma: Lasse! och vill man inte slänga pengar på torrschampo, så japp! då är en graviditet ett ypperligt sätt att skaffa sig hår som typ ALDRIG blir fett på. it's magic! :)

pålandetpernilla sa...

hihi, är det då det är dags för näste barn?? ;)
fast kanske blir lite jobbigt i längden....som en evighetsmaskin....