onsdag 15 september 2010

vi ska önska runt i ring, önska kostar ingenting

det stundar födelsedag och trots att jag fyller så ojämt och så tråkigt som man kan, så går man ju runt och slentrianönskar sig lite ändå. till exempel:

en ny Manhattan-bag.
och en halvmeter av Estrids gula elefanter.
åh, eller kanske Vittriniskålar en masse?
ja, och en urbnCal Cph 2011!
och ett par nya, snygga höstskor skulle verkligen inte sitta fel. typ ett par klassiska jodpurs. eller möjligtvis ett par pistol-boots? eller leopardmönstrade!
eller varför inte tennislektioner med trevligt sällskap och snygg instruktör i vinter?
eller en ny löpartröja. det är viktigt att vara piffig när man tränar!
och magrutor! jag vill jättegärna ha magrutor (igen)!

så. vad drömmer ni om (om vi hoppar saker som fred på jorden och lyckliga barn och sånt)?

6 kommentarer:

anna sa...

delar några av dina, faktiskt. och så den där riktigt fina väskan då nån gång. en Mulberry kanske?

fiaelia sa...

fru a: ååå, den där RIKTIGT finafina som i finare (eller dyrare) än en cykel-fina. det är en slentrianönskning som heter duga det! :)

Anna sa...

jag håller med din lista på många grejer, Fru A till fullo och höjer med ett par Ray Ban och en Lovely Knit.
sådärja!

vickan sa...

åhh, jag har så många önskningar att jag var tvungen att göra en till blogg för att hålla reda på dem! Fast jag vet att jag inte skulle bli lyckligare eller snyggare om jag fick allt jag vill ha. Eller? joo, kanske lite lyckligare ändå... :-)

fiaelia sa...

Anna: bra höjning! :)

vickan: vilken underbar idé!

Emma sa...

Helt ärligt skulle den där listan kunna vara min rakt av... Dock hade jag helt missat urbnCal Cph 2011 men nu måste jag bara få en (och kanske en resa till köpenhamn oxå?!)

jag känner att jag förutom den där manhattanväskan skulle behöva en lite stiligare också så jag lägger till en mulberryväska och ett snyggt litet mulberryfodral jag sett i sköna hem till iphonen (måste ju matcha...).

:D