torsdag 10 februari 2011

Dd

som i Detaljer*.


* finfin födelsedagsbok (Detaljer hemma av Annika Huett och Ulf Huett Nilsson) från Lillebror och hans Hanna som just nu ligger på stolen bredvid sängen OCH som jag fått från Lillebror och hans Hanna (boken alltså, inte stolen! är ni med mig nu?).

nä, jag hade inte Lillebror och Hanna på stolen. MEN jag hade älskat att ha dem där! även om det, som Anna och Petra (aka Språkpolisens övermän) så fiffigt påpekar, kanske skulle vara lite trångt. och en smula obekvämt. men avståndet skulle vara mycket bättre än 40 mil! så jag ÖNSKADE kanske så mycket att jag hade dem där att det nästan inte kan räknas som syftningsfel. egentligen.

8 kommentarer:

Anna sa...

men varför ligger Hanna & Lillebror på stolen bredvid sängen?
det verkar obekvämt.
och lite trångt.

Petra sa...

Haha! Ja Fia, varför ligger de där? Tycker också det verkar lite obekvämt ;)

Blir sugen att bläddra lite i boken.

Idag var jag lite trist och tog en gammal bild. Jag satsar på i morgon istället :)

KRAM!

fiaelia sa...

Anna: hahaha! men så fint om de hade gjort det! då hade jag blivit glad!

Petra: söt-Balder! KRAM

Hanna sa...

Haha, ja det hade varit nått de! :)

Johanna sa...

Hejhej! Tänkte faktiskt bara säga hej egentligen.. Hittat din blogg bara sådär och ja du är ju grym! Trevlig läsning och härligt för ögat. Ha en bra helg!

fiaelia sa...

Hanna: jamenvisst! det finns alltid plats på stolen bredvid sängen för er!

Johanna: men herrejisses, så GLAD jag blir! NU blir det en bra helg, tack! och tack detsamma!

Petra sa...

Klart man kan ha dem på stolen i fantasin när milen är för många :)

Trevlig helg och hoppas ni kan njuta av sol i södra sverige.

Kram!

fiaelia sa...

Petra: sol=check! :D och detsamma till dig! KRAM