måndag 14 februari 2011

kära Hemnet!

några tips, i all välmening, på förbättringar av er sida som skulle göra mitt Hemnet-missbruk så mycket enklare. till exempel så kan man bara söka på urtrista saker som boarea och kommun och antal rum och pris och sådana värdsliga saker. vem är intresserad av det egentligen? jag vill veta saker som: byggår, arkitekurstil och antal fruktträd i trädgården. MYCKET viktigt! dessutom har ni små rutor man kan kryssa i och välja att inkludera helt oväsentliga saker som: "all nyproduktion", "angränsande kommuner" och "bostadsrätter av radhustyp". helt oanvändbart!

jag tänker mig istället alternativen inkludera:

kakelugn (ja, tack!)
rum i fil (ja, tack!)
knarrande trägolv (ja, tack!)
handslaget tegel (ja, tack!)
kompletta ruckel med stor potential (ja, tack!)

ni förstår kanske lite hur jag tänker här?

tack på förhand!
/hemnetmissbrukaremedbegränsatmedtid_79

13 kommentarer:

Emma sa...

Inga dåliga idéer, skulle funnit på min gamla hemnetmissbrukartid. Jag är ju ren nu men är helt med på vad du menar.

Vad gäller dina idéer skulle jag kunna vidarebefordra dem till en gammal klasskompis till mig som råkar jobba just med utvecklingen av sidan... :D

Amelie sa...

Håller helt med dig! Skulle underlätta hemnetmissbruket otroligt.

tina sa...

Mycket bra förslag så jag hejar på :)

Ulrika sa...

Jag skulle vilja ha knappen: Lägg i kundkorgen. Inget budande här inte.

Caroline sa...

Man bara måste Hemnettipsa om det här huset:

http://bostad.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx?estate=36481

Petra sa...

Jag håller med dig på ALLA punkter!

Hälsningar från en liksinnad hemnetmissbrukare

Anna sa...

Delar helt ditt hemnet-missbruk! Har precis hittat mitt eget villavillekulla! Känner att jag bara måste ha...! Håller med om dina förslag till fullo, det skulle göra sökningarna mycket enklare. Lägg dessutom till: hus som egentligen inte är hus (ja, tack!)

LillaGrå sa...

Sökordsrutan då?

fiaelia sa...

Emma: haha, gört! :D

Amelie: jamen, visst skulle det?! hur trivs ni nu förresten? Hemnetmissbruket stillat för nu misstänker jag? KRAM

Tina: ja, tillsammans är vi starka!

Ulrika: också helt klart användbart!

Caroline: du är drottningen av Hemnet! ingen hittar det knasigaste som du. vad har du för sökkriterier egentligen!?!

Petra: misery loves company, välkommen! KRAM

Anna: ja, men visst! letar alltid gamla skolor och sånt. borde definitivt vara en egen kategori!

LillaGrå: bra tänkt, men den är tyvärr inte kompatibel med slöa mäklare och bristfälliga obejktsbeskrivningar... det blir för stor felmarginal. sökrutor är alltid lite vanskliga på det viset.

Anna sa...

nej nej nej, inte komplett ruckel Fia!!
det tar många år. så många att vansinnet bryter ut.
don't do it!

fiaelia sa...

Anna: nä, då måste jag nog tyvärr byta man och det har jag inga planer på. men halvkomplett då?

Anna sa...

we have a deal!

Anonym sa...

Hurra för ditt förslag!

hoppas sträckningen ger sig.

koftkram