onsdag 9 februari 2011

plötsligt händer det

en gång började jag klä de fyra dynor mina skrivbordsstolar består av i elefanter. dag ett hade jag med min ömma moders hjälp klippt mönster, overlockat kanter och häftat fast båda sitsarna samt framsidan på ryggstöden. jag var vid gott mod! sedan skruvade jag fast sitsarna och vips! så kunde man ju faktiskt sitta på stolarna. mmmm, sitta.... ett tag senare tog en handlingskraftig och kär vän det ena ryggstödet i egna händer och sydde klart det, medan jag hjälpte henne med annat. sådärja. då hade jag en komplett stol, utmärkt! jag använder ju sällan mer än en stol åt gången liksom. men idag, efter att den där sist dynan legat i vägen och nålad och klar på skrivbordet i en halv (eller möjligtvis hel) evighet, IDAG sydde jag klart den också.

ingen idé att köpa någon lott den här veckan således.
det har redan hänt mig nu.


och ska det fortsätta så här (ok, vi kanske inte ska vara för oroliga, men ändå), med att jag faktiskt tar tag i alla mina nästan-klara projekt, då får man innerligt hoppas att nästa inredningstrend blir kors i taken.

6 kommentarer:

Frida sa...

hurra!

Mormor sa...

kanske ett ex-arbete, eller var jag dum nu?

PIPPIVOGEL sa...

Hej igen Fia!
Jasså ni bor i Malmö kanske?!?!?
Kul att höra andras tankar för man kan bli lite "dum i huvudet" om jag får säga det själv!
Ni verkar bo i liknande lägenhet som vi gör. Ni kan få ta över vår haha!

Det är ju ett projekt i sig att man ska komma över att inte bo längre i en sekelskiftslägenhet med närhet till alla parker, Davidhallstorg, stan, stranden, ja ALLT! Men som sagt man måste bara bestämma sig. Jag hör ju själv när jag skriver här att detta handlar om att jag övertalar mig själv...
Men jag ser fram emot att förändra och fixa ett nytt boende tillsammans med min Johan och barnen, man får se det som ett nytt projekt helt enkelt!

Kram på dig och din familj!

Klara

Krutrut-Lisa sa...

Can I hear a HALLELUJA! A HAAAAAALLELULEJA!!!!


Kram Lisa

Anonym sa...

Hoppas det smittar så kanske det blir en gardin i tvättstugan i helgen! :)

Kram

fiaelia sa...

Frida: verkligen!

Mamma: rent av oförskämd. ;) närå.

Pippivogel: bor i Lund, men situationen är ungefär densamma som för er skulle jag tro. men det är svårt att flytta och svårt att bestämma sig för något nytt när man trivs! ska bli spännande att se var ni tar vägen! KRAM

Krutrut-Lisa: HALLELUUUUUUJA! :D KRAM

Sigridkarlsson: man undrar ju faktiskt varför det bara är dåliga saker som smittar egentligen? som vinterkräksjuka och så? mer smittor bland braiga saker! KRAM och you go med de där gardinerna!