tisdag 24 augusti 2010

det ska böjas i tid det som krokigt ska bli

hur lång tid tror ni det kan ta att lära ett barn att göra frukost på sängen? när det är kirrat avancerar vi till tårtorna!


förresten! är det NÅGON som har fattat vad de där platta sakerna är? de ljusbruna med röd eller lila fläck på mitten (någonting med sylt på?). de måste ju onekligen vara väldigt viktiga på ett frukostbord, med tanke på att man dragit till med fyra stycken. men VAD är det?!? blir galen här! och känner mig framför allt gammal och stel när jag måste VETA. när jag inte bara kan go with the flow och FANTISERA istället. men icke desto mindre: vad, vad, VAD?!?

10 kommentarer:

Anna sa...

dah: amerikanska pancaces!

Anna sa...

eh; och tårtorna köpte jag igår... :)

fiaelia sa...

Anna: jamen, NATURLIGTVIS! (är det pannkakor och köpte du tårtor - oemotståndliga!) jag har så inte barnasinnet kvar. extremt dålig egenskap om man 1. har barn 2. snart ska ge ut barnböcker skulle jag säga spontant... ;)

Emma sa...

Ja det är ju solklart att det är amerikanska pancakes, tror du måste vidga dina frukostvyer lite... ;)
Innan jag klickade på "tårtorna"-länken trodde jag du menade att barnet skulle lära sig göra smörgåstårta, hahaha. Jag är som du förstår helt besatt av smörgåstårta. Försökte erbjuda maken att få smörgåstårta till födelsedagen i helgen men han avböjde och beställde kräftskiva istället. Nästa helg när jag fyller år blir det i alla fall smörgåstårta på kalaset.

fiaelia sa...

Emma: DÅ ska jag få iväg det där mejlet (som ligger i utkorgen... pinsamt, men att få iväg mejl är verkligen min [en av mina] akilleshäl[ar]!) så du kan visa vad han ska göra för tårta! ;) och du! här får man smörgåstårtan på sängen, istället för sockerchock till frukost (vilket förvisso inte heller behöver vara fel)!

fiaelia sa...

Emma: och jag ska genast meddela mannen att jag behöver vidga mina frukostvyer till amerikanska pannkakor. kanske redan till helgen? ;)

Linda sa...

känner nästan att jag måste åka i ilfart till Ikea och köpa resten av härligheterna för TÄNK TÄNK om de tar slut!!

fiaelia sa...

Linda: ja, skynda fynda! hmmm... ångrar mig nästan lite på tårtorna nu...

anna sa...

vi började med tårtorna här. det viktigaste först, typ..?

fiaelia sa...

fru a: naturligtvis! vet inte vad jag fick för infall? ska man lära ungen göra frukost på sängen vill man väl ha tårta? eller...?