fredag 6 augusti 2010

saker som är roliga i teorin

i helgen ska vi rensa vårt källarförråd.

det är ett område jag vanligtvis hanterar med strutsmetoden och således generellt undviker att närma mig, förutom när jag stuvar in ytterligare pinaler där. och då bara blundar jag och kastar längst upp på högen, så bara Gud vet vad som finns där. längst nere. ja, det är en salig samling av allt från våra liv kan man säga. det är innebandyklubbor och ridbyxor och kläder som var hyfsat moderna när Bill Clinton var president och konstiga prydnadssaker man fått och härliga 90-talslampor i silversprayat och kornblått och gamla serviser i lådor och skor i en annan och vinterjackor och gamla diplom och en och annan möbel och tavlor man tyckte var snygga på 1900-talet och gamla kärleksbrev och... ja, all skit i världen kan man säga.

men nu sa skiten bort. för nu har vi bestämt med våra grannar att vi ska dra iväg med ett lass med saker vi bevisligen inte behövt på flera år till loppis och det som inte är värt en femma ger vi till några stackare som inte har vett att säga nej. så helgen ska ägnas åt att gå igenom de årsringar med strunt som samlats där nere.

och jag är sjukt peppad.
det är NU det ska ske! var hälsad feng shui och minimalism!

så.
påminn mig gärna om det på lördag förmiddag.
något säger mig nämligen att det här är en sån sak som är roligast i teorin. alternativt efteråt.
om man överlever.

4 kommentarer:

Hanna sa...

när du är klar får du gärna komma hit och rensa vårt med! tack på förhand.

pålandetpernilla sa...

jag ska komma med glada hejarrop, för jag vet hur gött det är när det är klart! ;)

anna sa...

håller på dig!!

fiaelia sa...

HANNA: ha.ha.ha. du tror på reinkarnation alltså? ;)

pålandetpernilla: heja högt! :)

fru a: *nynnar* I'm a survivour I'm not gonna give up I'm not gon' stop I'm gonna work harder I'm a survivour I'm gonna make it...