onsdag 4 augusti 2010

du var inte helt fel ute där Ingvar

kommer ni ihåg för några år sedan, en reklamfilm för IKEA:s kök? tror den gick ut på att de hade ett kök för alla på något sätt och flera olika, mer eller mindre tokiga, kök rullade förbi. och ett av de där köket tillhörde en barnfamilj och i slutet fick man se när mamman? pappan? i familjen tog fram en vattenslang och bara spolade allt rent efter avslutad måltid. ringer det klockor? hur som. det var jättetokigt.

men,

jag skulle döda för att få ha det där köket idag. på allvar. döda.

5 kommentarer:

Frida sa...

jag brukar ibland tänka att barnen borde äta i badkaret. nakna. redo för sanering.

fiaelia sa...

Frida: jag satt faktiskt och spånade på om man kanske skulle riva väggen mellan köket och badrummet (allt var kök en gång i tiden då man hade dass på gården och den biten). det hade onekligen varit praktiskt att ha rubbet helkaklat och redo för avspolning any time. dessutom har man ju fått släppa alla spärrar beträffande bajs och matintag, så egentligen - vad väntar vi på?

Lisa sa...

Mee too! Still could. Och då har jag tre barn i åldrarna 4-7½... Ibland undrar jag varför vi inte sätter oss nakna på köksgolvet med en gång och äter. Badkaret är ingen dum idé faktiskt!

Emma sa...

Hötrycken fiaelia, högtrycken ;)
Trodde vi hade pratat färdigt om det där... ;)


Fast nu när jag skriver inser jag att det inte är barnet som är skitigt utan köket såklart...hmm... Kanske något att ta i beaktande när jag ska välja nytt kök nu....?! :D

fiaelia sa...

Lisa: haha, vi ska så börja äta nakna! i badrummet! :D

Emma: ALLT är skitigt. det är högtryckstvätten man vill ta fram. alternativt bara elda upp skiten (men då inkluderar jag inte barnet). ;)