söndag 15 maj 2011

annars?

jotack, tackar som frågar. har till exempel fikat med grannarna, städat skåp och lådor samt utfört en mindre operation på mitt finger. skulle uppskatta att ungefär en liter var avlägsnades från toppen på höger långfinger. det efter att först provat ett asolspritsförband under natten. gör. inte. det. mitt finger såg ut som E.T:s när jag vaknade i morse. vitt och skrynkligt och fortfarande lysrött och svullet längst upp. hade inte fingret pulserat så jävulskt hade jag trott att det dött. men det hade det alltså inte. det var varmare än någonsin. så då återstod bara operation med valfritt vasst tillhygge (jag är ganska mesig, jag valde nål). o jisses, lättnaden! och äckelfascinationen över hur mycket var ens långfingertopp kan rymma! och nu har jag ett plåster anständigt en medelsargad krigsveteran.

ja, tänkte ni ville veta.
eller inte? nähä. jaja. skadan är ju liksom redan skedd.
och det är ju minuter ni aldrig kommer att få tillbaka, som man så skämtsamt brukar säga.

4 kommentarer:

Mormor sa...

Stackare, vad har hänt, en sticka i fingret eller vad?

Anonym sa...

Är det vid såna här tillfällen man skall säga: Thanks for sharing?

:-)

Anonym sa...

*ryser av obehag*

Emma sa...

Fy tusan vad äckligt. Jag har iofs inga problem att utföra liknande operationer på vänner och bekanta men på mig själv vette tusan om jag skulle fixa. Så en stor eloge till dig! :) Riktigt hard core faktiskt.
Hur är det med fingret nu då? Ingen infektion?