tisdag 31 maj 2011

om att tänka efter före

inget ont om vår ordningsmakt, men nyss körde det upp en civil polisbil på gatan här utanför och strax därefter började tre poliser rigga en fartkamera. min spontana tanke är naturligtvis att detta är mycket bra. tack vare gatans utformning så har folk en tendens att bli lite tunga i högerfoten när de kör förbi här och jag uppmuntrar alla försök att stävja det. och smart med en civilbil så att folk inte hinner panikbromsa när de ser de karaktäristiska färgerna på bilen och undvika att åka fast! de är inte så dumma ändå, de där poliserna! eller...? för men, och det finns naturligtvis ett stort "men" här, minns ni alla specialfordon utanför på gatan för någon vecka sedan? alla de där specialfordonen gjorde ett rätt bra jobb med att skala av en massa asfalt (förhoppningsvis för att ganska snart lägga ny?) och jag skulle säga att gatan numera således är något mer kuperad än en genomsnittlig grusväg i skogen. jag skulle säga att man håller ganska mycket krypfart och sicksackar mellan alla gatbrunnar som sticker upp med vassa kanter. jag skulle däremot inte säga att man blåser förbi i 55 direkt.

men det är ju roligt med bra statistik! och en slapp dag på jobbet är ju aldrig fel! det är ju soligt och fint väder att stå ute i också! måste bli varmt i de där mörka kläderna bara. synd.

Inga kommentarer: