lördag 7 maj 2011

Västgöten och Willys

mina vänner: ALLT ni behöver finns i stort sett på Willys, det hoppas jag att ni har lärt er vid det här laget?

när jag köpte färgglada skedar häromsistens spanade jag även in melamin-muggar i gölliga färger till Ungen (som fortfarande experimenterar rätt friskt med gravitation. och gravitationsexperiment och dricksglas går inte jättebra ihop har empiriska studier visat) eller andra barn på besök (eller för de vuxna att ta med ned i trädgården också för den delen). men så började det helt plötsligt lukta övermänskligt mycket bajs när jag stod där och valde färger och jag fick slita åt mig de där skedarna och nöja mig med dem. de fina muggarna skulle jag återvända för. muggarna kostar fyra guldtior stycket. skäligt kan tyckas, men det gjorde inte att jag sprang tillbaka affären direkt. det var mer att "- mmm, nån dag när jag har vägarna förbi måste jag nog gå in och köpa ett gäng sådanadär". som tur var så föll det sig inte så att jag hade vägarna förbi innan jag hade vägarna förbi Willys. för vad finner jag där? malaminmuggar! i gölliga färger! en guldtia stycket!

behöver jag upplysa er om att Västgöten roffade åt sig ett bättre gäng sådana?
så återigen: Willys, mina damer och herrar. Willys.
och ni vet var ni hörde det först.

8 kommentarer:

Linda sa...

men JAG VET. premiärdrack ur våra idag. kommer definitivt köpa fler.

Emma sa...

men vilken lycka! tänk vad många guldtior du har sparat!
måste åka till willys. jag vill också ha färgglada fina BILLIGA muggar att ta med på picnic och ut i trädgården.

fiaelia sa...

Linda: JA, vi är mugg-buddies! ;)

Emma: mmm... fyra för priset av en får verkligen västgöten att gå igång på alla cylindrar, inte sant? ;)

Anna sa...

men du skämtar?!?
jag m å s t e förbi där idag.
men jag misstänker att jag har samma otur som med thermoleggingsarna.... men håll en tumme för mig, snälla gört!

fiaelia sa...

Anna: västgöten skämtar icke om pengar. ICKE. och hoppas du hittar, hojta annars! fanns flera staplar kvar på vårt Willys häromdagen!

Emma sa...

Inhandlade åtta stycken prima plastmuggar på väg hem från jobbet idag! Jag till och med njöt när jag betalade för dem. Nu måste jag bara hitta första bästa tillfälle att använda dem :)

Pia sa...

De är kanon!! Själv köpte jag förra sommaren, då var de ljusrosa, ärtgröna och ljusgula. Dogsen har de djupa skålarna som vatten/matskålar.
Då min familj utökats med 3 sedan dess behövs flera muggar. Willy's är fantastiskt!! :))
Kramus

Anonym sa...

bor du inte i skåne? bor du inte så du kan råka hamna på Ströget och råka ramla in på Systrarna Grene? Var där i fredags och köpte melaminmuggar i pastell för en 9,25 danska styck. Plastskedar för knappa 3 danska och sedan hade det massor av pratiska skålar, bunkar och annat i samma pastellskala som Rice har på sina dyra prylar! Just nu grämer jag ihjäl mej över att chocken hindrade mig från att inte handla MER!