lördag 29 januari 2011

blå, blå, blå är...

ljuslyktor från Finland, blå, blå, blå är...
jordgloben (mestadels)! blått, blått, blått är...
pianot Morbror köpt på loppis, blå, blå, blå är...
en origamifågel! blå, blå, blå är...

en snurra och en väska, blått, blått, blått är...
det i min soffa! blå, blå, blå är...
dekoren på fina faten, blå, blå, blå är...
dekoren på denna med! blå, blå, blå är...
mormorsrutefilten, blå, blå, blå är fina koppar som jag fått! blå, blå, blå är...
kuddar i min gungstol, blå, blå, blå är många av böckerna!

allt som är blått tycker jag är vackert, för min lilla vän är fredagen!

2 kommentarer:

Petra sa...

Finfint!! Åh vad jag gillar kuddarna i din soffa. Jag får flashbacks från barndomen. Min moster hade likadana och vi har en liknande tavla på landet. Kunde titta på dem i evigheter... har du sytt själv eller finns/fanns de att köpa?

KRAM

fiaelia sa...

Petra: vad roligt att du känner igen det från förr! tyget heter Jakten (finns i flera färgställningar, typ blå, brun och kanske... grön?) och nyproduceras sedan några år av Almedahls (förstår inte hur man har kunnat plocka en sådan godbit ur produktion, men modet svänger väl antar jag). jag har köpt tyg på metervara och sytt kuddar, men jag vet att exempelvis Designtorget sålde färdigsydda precis när tyget kom i nyproduktion. hmmm... var tvungen att googla och nu ser jag att det också produceras bla tapeter och bäddset! :)