onsdag 26 januari 2011

gul, gul, gul är...

en läslampa jag gillar, gula, gula, gula är...
favvorutorna! gul, gul, gul är en av dessa skålarna, gul, gul, gul är...
min älsklingsballograf! gul, gul, gul är...
en fin skål som jag ärvde, gult, gult, gult är...
pappret runt blommorna som kom med bud (tack mamma <3)! gul, gul, gul är...
en Margrethe
(många Margrethe!), gula, gula, gula är...
redskap som jag har! gul, gul, gul är...
vågen från min barndom, gula, gula, gula är...
en stol och en citron! gul, gul, gul är en ryggsäck som är liten, gul, gul, gul är...
vår solskensspaghettiätare!

allt som är gult tycker jag är vackert, för min lilla vän är onsdagen!

5 kommentarer:

Krutrut-Lisa sa...

GULT ÄR SNYGGT!

& hos dig, inget undantag. Jag har nog en kompis till din arvda skål, ett uppläggningsfat som brukar vara fruktfat.

KRAM LISA

Maria sa...

Det här måste vara världens bästa tema ever.
Kul kul kul är bloggen som jag följer! För min lilla vän är Fia. :)

fiaelia sa...

Krutrut-Lisa: ja, gult har oförtjänt dåligt rykte. ÄLSKA gult! och skålen är Gustavsberg tror jag. oavsett så var den gamlamormors och därför har jag ett särskilt gott öga till den. förträffligt att du har kompis-fatet!
KRAM

Maria: åh, så fint! KRAM på dej!

Emma sa...

jag säger det igen, wow vilket hem du har! Älskar mångfalden med blandade möbler, prylar och färger... FINT!!!

fiaelia sa...

Emma: åh, tack finaste du! och mitt hem är en sann fotomodell. gör sig bättre på bild! ;)