fredag 7 januari 2011

T minus 16 h

pizzabullar till backen - check!
nu ska vi bara packa en cirkus också. samt sanera ett kök*. men sen, sen bär det av till fjälls!


* jag gillar att laga mat, älskar att improvisera och experimentera, men är hopplöst handikappad när det kommer till bakning. får hjärnblödning av alla punkter och temperaturer och enheter. blir helt handlingsförlamad så fort jag ser ett paket jäst. men när de andra som vi ska bo med i stugan började namedroppa bakverk de skulle baka och ta med som fika i backen ville liksom inte jag vara sämre. se ut som en dålig morsa. och i flera dagar har jag gått och sneglat på ugnen. vägt jästpaketen i handen. och tänkt att snart så. snart. kanske i morgon. men nu finns det i alla fall fyra sorters pizzabullar (mjölkfria, köttfria, barnvänliga och med extra allt...). jag och pizzabullarna verkar otroligt nog ha kommit relativt oskadda ur infernot (de kan gå att äta!). men det är värre med köket. mycket värre.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Hallå! Recept?! :)

Linda sa...

säger detsamma Fia, recept!!!

Emma sa...

De ser mycket proffsiga ut... Och jag tror inte du behöver vara orolig över att misslyckas med bakningen i fortsättningen. Å hallå! Fyra olika varianter, det var avancerat tycker jag... Jag är säker på att det blir succé i backen. Pizzabullarna kommer kick ass!

Have fun!

fiaelia sa...

Hanna och Linda: er önskan är min lag!

Emma: ja, hungern är bästa kryddan? ;)