tisdag 25 januari 2011

känner mig nödgad

lita inte på vad ni läser på nätet! jag har inte blivit färgblind. eller galen. men går man in på väl vald internetbokhandel, så kan man nästan tro det. färgerna på omslagen där ser nämligen ut som ett epilepsianfall på speed. jag har gjort mitt bästa för att mörka det hela (samt utövat påtryckningar för att få dem utbytta), men nu börjar folk upptäcka de där bilderna och jag vill inte att ni ska tro att jag är helt utom vett och sans. eller vill ge era barn skador för livet. så. så här ser omslagen ut. just nu ligger det 8000 sådanadär på en båt mellan här och Kina nånstans skulle jag tro. känns lite kolonialtid över det på något vis. ser framför mig hur de ligger i trälårar på någon ostindienfarare tillsammans med dyrbart porslin. hur styrman står och spejar i en kikare längst framme i fören. - land! jag ser land! hojtar han så karolinerhatten nästan trillar av. och så kommer jag att stå där på kajen och vifta med en vit näsduk och välkomna mina barn.

ja, ungefär så kommer det att gå till tror jag.



och så här fint skriver Linda idag. <3 dig!

20 kommentarer:

LB sa...

Fint, det är Sketch Rockwell i rubriken va? Och vad är det under?

fiaelia sa...

Lisa går på Berghs!: tack, det är uppifrån och ned: 1. Gill Sans MT, 2. Sketch Block (bold), 3. Gill Sans MT, 4. Commersial Script.

Kristina sa...

De ser fantastiska ut! Väntar en hel hög bebisar hos vänner och familj under året, så de här blir perfekta presenter! Säger man grattis även till nytillskott i bokform? Ja vi säger så... Grattis!!

Sockergrynet sa...

Vad roligt att du skrivit/ritat böcker!! Grattis!!

Petra sa...

Åh vad roligt!! De är sååå fina! Vilken tur att ungefär ALLA jag känner ska eller har precis fått barn. Och jag vet vad jag kommer köpa till dem alla :) Och till mig med såklart.

GRATTIS!

Kram

fiaelia sa...

Kristina: ojojojoj! TACK!

Sockergrynet: mest ritat kanske. men lite rimmat också. TACK!

Petra: TACK finaste du! och så himla bra tajmat av mig va? ;) KRAM

Killmamman sa...

finfina! de ska inhandlas till caesar :)

Krutrut-Lisa sa...

Du är bäst.

KRAM LISA som ska handla hon med. Trots bristen på kids.

Mormor sa...

Som mamma känner jag mig mer än mäkta STOLT. De är helt urläckra, och jag har ju läst prototyperna så jag vet att innehållet är detsamma. Nu känner precis inte jag nån som väntar barn men jag har redan lovat folk i den åldern att jag ska förära dem två böcker. Och visst man säger GRATTIS!!!!! Och lycka till med framtida verk! Kramar

Mormor sa...

Måste erkänna att det är lite svårt att somna i kväll. Jobbat sent och sen hitta såna här underbara saker på Google, Adlibris, Bokus, m fl. Jaaaa det är bara att säga GRATTIS en gång till, jag älskar dig. KRAM

Hanna sa...

Får hålla med alla föregående talare (skrivare?) Vad kul! Grattis igen! Ska stolt skryta för alla jag känner att jag minsann känner författaren! :)

Ann-Louise sa...

Ser grymt ut! Du är så jefla duktig! Grattis! :)

fiaelia sa...

Killmamman: jippie! :)

Krutrut-Lisa: finaste du! KRAM
(och nä, DU är BÄST!)

Barnets mormor: KRAM!

Hanna: haha, STORT va? ;) kram och tack pårej!

Ann-Louise: ojojoj, tack! :)

Emma sa...

WOW!!! Imponerande! Hurra hurra för dig!
Jag tycker omslagen ser jättefina ut, ser fram emot att få se insidan också. Hoppas båten tuffar på snabbt så de kommer iland snart. :D

Ska du åka på bokturné så man kan få ett signerat exemplar? :D

fiaelia sa...

Emma: hahaha, KLART att jag ska på bokturné! jag och Jan Guillo och ett gäng andra bästsäljare. ;)

Frida sa...

men åh, fina!! Synd att mina barn redan är för stora... man kanske skulle hamstra för barnbarnen...

anna sa...

de ser så himla fina ut! åh vad roligt!

fiaelia sa...

Frida: ja, man ska inte vara blyg för att sätta lite barnalstringspress på sina ungar redan i tidig ålder! ;)

fru a: åh, tack!

Mormor sa...

Har redan beställningar på signerade ex så du får boka turnétid med de andra snart. Kram

Marielle sa...

Å så fina! Tur att min lille N är 10 månader och inte 10 år! Inköp får det bli - trots att han ärvt mååånga böcker av sin syster... Men man kan inte ha för många, va? Vi ska ju kanske flytta till större, ju?