onsdag 19 januari 2011

dagens svart-vita

har suttit hemma och bockat av på välkommen-till-verkligheten-listan i leggings, tisha och kofta (förvisso i gråskala!) och haft ångest över om jag skulle erkänna det eller fejka en outfit och fota. men så löste sig det hela för grannarna bjöd på middag ikväll (och hemskt ledsen att tjata, men potatisgratäng med himmelsk sås, sallad på ruccola, feta och karamelliserad balsamvinäger och något tjusigt dött till köttätarna. och ett obligatoriskt glas rött. sådärbara. på allvar, räck upp en hand de som har grannar i närheten så fina som mina!) och då slängde jag på mig ett svart långt linne (klänning?) med sidendetaljer och en finstickad, svart oversizad tröja (Anna! FYI: den klickade jag bland annat hem för vinsten!) utanpå det. en svart/vit-randig H&M-sjal för temats skull. O-halsband som inte syns och ett fyrkantigt armband från COS.

och sedan smygfotade jag mig i deras jättespegel och kände mig alldeles utomordentligt fånig. men såväl kvällens middag som tema-bekymret löste sig ju på en och samma gång kan man säga, så det är väl inte så mycket att orda om egentligen. nä, det tycker jag inte.

5 kommentarer:

Krutrut-Lisa sa...

Om vi säger så här.

Det var längesen jag kände mig så flott som du ser ut.

Vackra människa...

KRAM

fiaelia sa...

Krutrut-Lisa: och det var länge sedan jag kände mig så flott som du skriver. herrejisses... TACK!
KRAMPÅREJ

Anna sa...

oh! snygges!
och näe, jag har bara crazy neighbours... eller några är trevliga men dom bjuder mera på 7 sorters kakor. inte illa. men hellre vin & nåt dött typ.

Emma sa...

Alltså dina grannar verkar ju vara from heaven. Säg till när ni ska flytta! Eller, varför skulle ni någonsin vilja flytta...?!

Snygg outfit förresten, ni är så piffiga allihop som hänger med i alla teman. Själv är jag glad om jag hittar något rent ;D

fiaelia sa...

Anna: man ska inte förakta sju sorters kakor! (men för att strö salt så kommer naturligtvis mina grannar också över med kakor med jämna mellanrum...) ;)

Emma: dom ÄR from heaven. och vi bor skittrångt (och det finns inget större i huset), men det är såååå svårt att lämna de där pärlorna till grannar. funderar på att tvångsförflytta med dem. :)

och alla ser lite piffigare ut i svartvitt... ;)