torsdag 27 januari 2011

grön, grön, grön är...

en unge som vaknade i morse, grön, grön, grön är...
en bil att leka med! grön, grön, grön är...
en prinsessbakelse som min flinka svägerska virkat, gröna, gröna, gröna är...
skålar på mitt bord! gröna, gröna, gröna är...
några böcker i en hylla, grönt, grönt, grönt är Frankrike på kartan!
grön, grön, grön är...
en ask jag fått i julklapp, grönt, grönt, grönt är...
det i min soffa! grön, grön, grön är...
en pall som står i hallen, grönt, grönt, grönt är...
ett glas jag dricker ur! gröna, gröna, gröna är bladen på en handduk, gröna, gröna, gröna är...
de hära bladen med! grönt, grönt, grönt är...
ett yttepytteglas här, grön, grön, grön är...
nappburken vi har! grön, grön, grön är en napp som låg i sängen, grön, grön, grön är...
badbaljan minsann!

allt som är grönt tycker jag är vackert, för min lilla vän är torsdagen!

6 kommentarer:

Killmamman sa...

den där virkade prinsesstårtan var ju helt underbart söt. vill också kunna göra såna. får visst gå virkkursen också när jag kommit igång med stickningen.

Hanna sa...

Jag tycker otis var helt underbart söt som alltid ;)

fiaelia sa...

Killmamman: jag med! symaskinen är min grej. virkade och stickade var det åratal sedan jag gjorde... så tills vidare är det tur att jag har en så flink svägerska (och en flink mormor också faktiskt) så ungen kan få så fina saker!

Hanna: nähä?! ;)

Maria sa...

I löööööv Vitriini! Skulle vilja ha hela mitt bohag organiserat i såna. LÖöv Lööv Lööv... <3

anna sa...

så mycket fina färger hos dig. ljuvligt!

fiaelia sa...

Maria: jag med! (dessutom, mycket man skulle få bortrensat för att det inte fick plats i en sån där liten glasask. mycket praktiskt!) och så himla smart att producera något som gör sig bäst MÅNGA (precis som Kivi-lyktorna). för har man en... så vill man ha alla! :)

fru a: hmmm... inser att det är pinsamt svårt att hitta blått och lila nu bara... ;)