tisdag 29 mars 2011

30 dagar/30 foton/30 siffror i april?

ibland saknar jag en fotoutmaning lite och därför funderar jag helt sonika på att ta mig vatten över huvudet och fota varje dags datum i april månad. tänker lite som UrbnCal (älska!), men för att jag inte ska spendera all min vakna tid med att fara runt och leta fasadsiffror tänkte jag sträcka mig till att tillåta alla sorts siffror jag hittar. under förutsättning att siffran/siffrorna överensstämmer med dagens datum vill säga. ja, ni hajar konceptet.

sitter ni där hemma nu och suckar och skakar på huvudet åt tilltaget eller hoppar ni jämfota av upphetsning över alla de fina siffror man kommer att ha lagom till 1:a-majtåget?
smaka på det lite ni och återkom vettja!

13 kommentarer:

Frida sa...

ja, så roligt! eftersom jag inte är en fotande människa så nöjer jag mig med att njuta av dina foton.

Anonym sa...

jag är SJÄLVKLART med!

Marielle sa...

Jag får lust att starta en blogg omedelbums!

anna sa...

är mycket positiv! vill också! men alla såna där utmaningar har gått så risigt för mig på sistone... så vet inte om jag törs!

Anna sa...

hinner inte svara, har fullt upp med att hoppa av upphetsning

Petra sa...

Jag hoppar jämfota för jag vill se, jag vill se, jag vill se!!

PIPPIVOGEL sa...

hej Fia
Helt sjukt att jag idag pratade med en kollega om soffor och sa att jag ALDRIG har sett vår IKEA soffa någon annans stans mer än i TV4 på valvakan 2006... Men du har ju EN LIKADAN!!! köpte ni er också runt 2001?
Vi har en fåtölj till men hade gärna haft en soffa till!
I lööööv it

kram på dig

Jenny sa...

Modigt säger hon som gärna hoppar på allsköns utmaningar men vis av erfarenhet vet att inspriationen tryter runt den tjugonde. Ja men det är ju jag.
Håller tummarna för att du orkar hela varvet & att vi får njuta resultatet i bloggen!

vickan sa...

Najjs! go for it!

Emma sa...

Åh vilken alldeles fantastiskt rolig grej. Är dock tveksam till om jag kommer hinna med, men jag tänker att jag ska försöka. Och några siffror borde jag väl kunna få till på bild.
Världskul utmaning tycker jag! Heja din kreativitet!

Linda sa...

yes! jag är på!

fiaelia sa...

Frida: känner redan hur jag tagit mig vatten över huvudet här...

Anonym: så GLAD jag blir!

Marielle: ja, gört! numesamma!

Fru A: känner lite samma; att det är roligt i teorin, men svårare att genomföra i praktiken... men har man sagt A får man väl fortografera B antar jag? ;)

Anna: that's the spirit!

Petra: lugn i stormen, det blir inget spektakulärt. mest lite nuffror.

Pippivogel: jamenvisst har jag! har inte heller sett den hos någon annan och få som ser den tror att den är från IKEA. nästan säker på att vi köpte den 2001, för hunden var valp och vi behövde en rejäl soffa. drömde om en stor, vit som var på modet då, men insåg att jag inte skulle kunna vara sträng nog mot hunden för att det skulle vara hållbart. sen hittade vi den här på IKEA:s företagsavdelning och fastnade. inte alls vit, men liksom lite annorlunda och definitivt hållbar med buffelskinnet! och den har liksom hållt genom åren. kommer ihåg att de tog in den i "riktiga" IKEA-katalogen året efter, men den försvann redan året därpå. kul att höra att det finns fler som har den! och lovar att höra av mig till dig då när/om vi tröttnar på vår! ;)

Jenny: ja, det där med att fullfölja är kanske inte min starka sida heller... men skam den som ger sig?

Vickan: will do!

Emma: ja, gört! har spanat siffror lite nu och har man inte så hög ambitionsnivå ska det inte vara för klurigt. finns siffror överallt! så nu är det bara det där med ambitionsnivån då... ;)

Linda: yey, kul!

Marielle sa...

Det hänger på bloggnamnet, där är jag nu...