onsdag 23 mars 2011

we ♥ BRIO

Barnet fick en bultbräda i present en gång. en fantastisk present, om det inte vore för att hammaren varit spårlöst försvunnen ungefär lika länge som vi haft bultbrädan (vem äter alla leksaksdelar egentligen?!? och oavsett vem det är, så känns det som att det här hushållet närt en mindre flock sådana redan). och utan hammare blir liksom hela bultbrädeupplevelsen lite... ofullständig.

och med jämna mellanrum kommer Ungen dragandes med den där kvarvarande delen och säger hoppfullt "pika!?" och då tänker jag att jag måste leta rätt på en sån där gummihammare. man vill ju gärna att ens avkomma ska få in den rätta svingen i tid, det kan komma väl till pass för framtida projekt! och det måste drälla av gamla gummihammare där ute i landet, tänkte jag i min naivitet. eller inte tydligen. men idag mejlade jag äntligen BRIO för att fråga om man mot all förmodan skulle kunna köpa bara en ny hammare någonstans. och vet ni? de svarar en minut senare att de skickar en. sådärbara.

ibland blir man positivt överraskad. idag var en sån dag.
fint så.
BULTBRÄDA, SNART MED HAMMARE! BILD LÅNAD FRÅN BRIO

4 kommentarer:

Angelica sa...

Kul att hitta till din blogg! Har fortfarande kvar de halsband du gjort till min Boogie :)

Ha det bra!

Maria sa...

Det finns inte mycket som slår god service. Nu kan vi med gott samvete fortsätta handla på BRIO. Tur!

Kram

Caroline sa...

Hyggligt av Brio!

Idag var jag på Designtorget och då såg jag din bok! Fin den var - jag ska köpa den :)

Ingela, Zeb, Indy sa...

Hittade hit från Petra och fastnade i dina härliga texter och fina bilder! =) Var tvungen att fnissa igenkännande när jag såg bilden på bultbrädan för en sådan hade jag när jag var liten och med en sådan hammare blev jag slagen i huvudet av grannens busiga grabb!