onsdag 9 mars 2011

vinn en bok! (kostar gratis)


de har kommit! två små och gulliga, men galet tunga kartonger som jag släpade hem, slet upp och sedan satt jag där mitt i röran och klappade fånigt över de blanka sidorna. någon mer som känner samma kärlek och vill ha en bok? väldigt mån om att de får bra hem! men känner man att man kanske bara har sådär-bra hem att erbjuda, man kanske har nån vårdslös sex-månaders som gillar att tugga på böcker eller nån ettåring som tycker att böcker ska bada, så kan jag meddela att man också kan komma på god fot med den enväldiga domaren (vilket ju aldrig kan vara fel) genom att tipsa om tävlingen. i en blogg eller på Facebook eller bara genom att berätta om den för mormor på telefon eller för den där killen du alltid sitter bredvid på bussen. fri tipsning! sedan mejlar man mig på hej@fiaelia.com eller så lämnar en kommentar till det här inlägget (och länka gärna om du tipsat på nätet!). och sedan väntar man till på tisdag (15/3). då lämnar jag manus till höstens tre böcker och sedan drar jag vinnarna!

säger vi så då, hej!

38 kommentarer:

Linda sa...

ja jag vet inte hur mycket mer jag skulle kunna tipsa folk om dina böcker, Fia :D tror att jag håller på att hjärntvätta alla vänner med bebisar, alla mormödrar och alla som har ett barn i sin närhet att beställa. skicka efter en ny båt med böcker, det lär behövas :D

Maria sa...

Jag kommer absolut tipsa om dina böcker i min blogg och till vänner som har mindre barn. Själv skulle jag gärna ge bort dem i present till en nära väns lilla skrutt :)

Anonym sa...

Ska absolut tipsa alla jag känner med barn, och min åttamånaders vill nog gärna tugga lite extra på den där med tama djur och min tvåochetthalvåring gillar vilda djur så han vill säkert läsa den om och om och om igen.

Cecilia Larsson sa...

Jag tänker tipsa! Och jag vill vinna! Till min ettårige son, han äääälskar böcker just nu.

Johanna sa...

Men åh! Min lilla 1½-åring skulle ÄLSKA dina böcker. Djur är hennes bästa. Och hon är väldigt aktsam med böcker (för att vara 1½ ehrm... ;)) Annars har jag en DRÖS syskonbarn i blandade bra åldrar och ska nu ut på både Fejsbook och bloggen och tipsa!! Böcker är bäst!

Mia sa...

Jag kommer absolut att tipsa om dina böcker! Eller så håller jag det hemligt så ingen annan kan få dom!! :) Jättefina böcker som antligen min lilla son kan få..eller så använder jag dom vid speciella tillfällen på förskolan där jag jobbar.

Karin sa...

Men så underbart fina små böcker! De skulle min lilla kille älska att bläddra i när han blir lite större för de är alldeles för fina för att tuggas på =) Ska tipsa lite på min blogg om dina böcker!

Vera sa...

Oh! Har själv en idé till barnbok och ska självklart tipsa om din debut till andra föräldrar i min närhet!

Vår lille Harry, nyss fyllda ett, älskar för tillfället att bläddra i böcker och kommer dragandes med dem en efter en för att sedan dunsa ner i knät på oss och "läsa". Vore fint med nya böcker att variera med :-)

Snart tretti sa...

Jeg tipser på min blogg! De ser kjempefine ut. Planer om norsk oversettelse? :)

Jennie sa...

Hej! Böckerna ser underbart fina ut! Har en 2-årig tjej som fullkomligt älskar böcker. När vi håller på med annat har hon kvar intresset en liten stund, sedan vill hon vidare till nästa grej. När vi läser kan hon sitta i evigheter! Hon springer glatt iväg och hämtar en hel hög med böcker som vi ska läsa. Vore toppen med nya böcker! Jag tipsar och tipsar!

Jennie sa...

Hej igen! Har förresten tipsat på min blogg!
http://mammaspyssel.blogspot.com

Fia sa...

Ser ut att vara jättemysiga böcker! Elvar, som är 7 1/2 månad älskar när vi läser för honom varje kväll och numer även ganska ofta på dagen, då stillsam lek/mys passar min brutna arm! Ska tipsa på min blogg arenfors.blogg.se!!

Malin sa...

Jag tipsar bums alla mina föräldravänner på facebook. Min dotter på 11 månader skriker Titta! så fort hon ser en bok. Vore kul att få läsa om djuren för henne.

Amelie sa...

Marknadsför dig så mycket jag kan nu, men inte för att vinna några böcker. Jag har dem redan uppställda på finaste hyllan med ljus, i nya bokhyllan! Stor Kram

Caroline sa...

Ja men så klart att man vill vinna nu när man har en sån där pärmtuggare hemma!

Jag bloggar om det, och om jag vinner så ska jag bannemig köpa böcker ändå! Jag vet många som man kan ge bort saker till.

http://min.bakel.se/2011/03/gynnaren/

Stina sa...

Klart jag vill va med och tävla om de finfina böckerna. Tror min 10-månaders John skulle älska Dina böcker! Om inte annat så är jag övertygad om att jag gör det ;-).
Tipsar på min blogg:
http://livetialmlunden.blogg.se/2011/march/vinn-fina-barnbocker.html
...och håller tummarna!

Helen sa...

Oooo vilka fina! Jag har en ettåring hemma som älskar böcker, så jag hoppas få vara med i utlottningen!

Krutrut-Lisa sa...

Jag har köpit dem. Tipsat på fejjan & till varenda kotte som har småkottar eller bullar i ugnen.

NU ÄR JAG MED I MATCHEN!

Kram LISA

Sara sa...

Böckerna ser underbara ut! Vill jättegärna vinna en till min lilla Flora!

Annelie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annelie sa...

Vi fick hem våra idag & har redan hunnit med tre varv, ett med mamma, ett med pappa och sen 2½ åringen körde ett sista varv innan sängen. Vi älskar dem! De kommer garanterat bli utslitna i detta hem.

Givetvis tipsar vi alla knattar vi känner!

Emma sa...

Å jag vill ju också vara med och tävla! Då kanske man till och med kan få ett signerat exemplar? :) What a dream!
Jag har visat många på jobbet och ett inlägg väntar i bloggen :)


Å wow, fler böcker som väntar också... Grymt!!!

Anonym sa...

Självklart vill jag var med och tävla om så fina priser. Ettåringen är väl inte riktigt mogen än älskar djur så det skulle bli mycket uppskattat med dina böcker framöver. (Än så länge förvaras alla böcker på hög hylla långt bort från riviga händer). Har tipsat om tävlingen på bloggen.

emve sa...

Jag vill jättegärna vinna! Lillglutten min är 3 månader och jag läser för henne för fullt. Hon tycker väldigt mycket om fina bilder så jag tror hon skulle digga dina böcker redan nu! De kommer absolut få ett varaktigt och kärleksfullt hem hos oss. Rum finnes på andra våningen i klarröd bokhylla. Inflyttning omgående! :)

(Tipsar även i min blogg och hoppas det är okej att låna en bild.)

Petra sa...

Jag väntar ivrigt på böckerna jag beställt till Stefans systrars kommande bebisar (den ena tittar faktiskt ut vilken timme som helst just i denna stund:))

Har tipsat alla jag kan komma på, för ingen får missa dina böcker. Och så vill ju en barnbokssamlare som jag vinna också ;)

KRAM!

LillaGrå sa...

Det är ju klart man vill tävla när man kan vinna dina böcker! Mycket mycket bra hem erbjudes! Att bokslukaren Vilgot fyller två om två veckor och har chans på extra finfin födelsedagspresent gör det ju inte sämre med en eventuell vinst.

Jag har tipsat i bloggen och facebooktipsar också.
http://thisislitengrarightnow.wordpress.com/2011/03/13/boktavla/

Petra sa...

Hej igen... lånade bilden på böckerna till boktipsinlägget :)

KRAM!

anna sa...

ja såklart jag vill ha en bok, E skulle älska. lånar en bild och tipsar. kram!

Anna sa...

tips tips!
håller mina små tummar :)

Anonym sa...

Hejsan. Jag vill också vara med och tävla om dina böcker. Hoppas på lite tur nu bara.

Anonym sa...

Tipsar i bloggen. Vinner jag så kommer Tindra & Freja få varsin bok av mig när de fyller år.

Johanna sa...

De ser jättefina ut! Jag skriver genast ett inlägg på min blogg.

marina sa...

Har just blivit bjuden på barndop och under våren fyller en stor del av alla barn vi känner år. Vad vore inte roligare att få ge än dessa fina böcker? Ett tips åkte genast upp på min blogg -som läggs upp via en länk på min facebooksida.

Desireé | homeanddesire.se sa...

Dom här är ju helt ljuvliga!

Jag tipsade på bloggen!
http://homeanddesire.blogspot.com/2011/03/finaste-barnbockerna.html

Och det blir automatiskt en länk på Facebook då också. :)

Gillar dom skarpt mycket, så oavsett så ska dom få komma hem hit och underhålla vår gosse som förhoppningsvis kommer ut om en månad! :)

Malin sa...

Åh dina böcker verkar helt underbara! Du ska vara stolt. Blir jag (& mini-me) en av de lyckliga vinnarna kan du lita på att vi kommer att visa dem för alla småkottar (& lite större...) som kommer & hälsar på.

(malgott@hotmail.com)

Sandra sa...

Oh! De där böckerna verkar helt ljuvliga! Går just nu i "barndrömmar-tankar" och självklart är böckerna redan på vår "måste-ha-till-kommande-bebis" listan :) Hos oss får man ett stillsamt hem i kanske 1.5 år, sen blir det lite mer livat när drömmarna om bebis förhoppningsvis blivit verklighet. Har självklart tipsat om dom på facebook! Nu håller jag tummarna att vi kan ha turen på vår sida :D

Teres sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen av dom fin-fina böckerna! Har länkat från mit blogg: http://teresrundkvist.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej Önskar vara med i utlottningen till mitt barnbarn , som älskar böcker. Anita