onsdag 30 mars 2011

något av en bipolär dag

först: lämna gråtande unge på dagis, ha mycket, mycket oproduktiv dag och jag bara: - jag är en dålig, dålig människa.

sen: åla på sig tajts, hoppa i löparpjucks och slå tre flugor i en smäll - rasta hund, hämta glad unge på dagis och ta en löprunda - och jag bara: - jag är freakin' superwoman!

nu när endorfinerna lämnat kroppen, jag gjort en klassiker och somnat med ungen och vaknat galet sent och missat hela kvällen, så misstänker jag dock att sanningen ligger nånstans närmare det första. typiskt.

3 kommentarer:

Anna sa...

han kommer sluta gråta.
snart gråter han när du kommer för att slita honom därifrån.... kram!

Marielle sa...

Anna har rätt! :-)
Och somna bredvid snusande, varm, älskad unge är det bästa som finns! Men det är retligt när man missar den efterlängtade egentiden...

fiaelia sa...

frågan är bara NÄR?! (inte idag i alla fall) men tack för pepping!