tisdag 22 mars 2011

flashback

jobbar med Sjuklingen sovandes i mitt knä. vet inte hur många gånger jag gjorde det när Barnet var en liten bebiskorv. Bebisbarnet gillade att ligga nära och när det var det enda som dög så var det väldigt praktiskt att sätta sig skräddare och lägga den sovande lilla korven i knät, så att jag kunde göra lite nytta (eller hey, who am I kidding, bara slösurfa). vi får inte plats i skrivbordsstolen längre, men flyttar man kontoret till soffan och tar en kudde till hjälp så går det prima.

ja, och nu sover såväl Ungen som båda mina fötter.

2 kommentarer:

willdur sa...

åh.. det är så mysigt att ha dom små sovandes så. men det resulterar ju även i att ett par av ens egna kroppsdelar somnar oxå

fiaelia sa...

willdur: ja man får ta det goda med det onda, antar jag. :)