tisdag 22 mars 2011

fem om dan gör kroppen glad

söta Petra langar vidare en award och jag tackar, bockar och ger er fem fakta om mig:

1. mitt hår är millimeter från att nudda rumpan nu. jag har haft ganska långt hår större delen av mitt liv, men tror aldrig att det varit längre än så här. men nu har jag fått en klippning i present av fina vänner med en pudel, så kanske att det aldrig når ända ned ändå?

2. jag älskar att loppisfynda, men gör det inte speciellt ofta. tror det har att göra med att jag har svårt att kliva in i små obskyra loppisbodar, att det känns som att jag tränger mig på och rotar i människors privata ägodelar. värst är små loppisar på landet, där man svänger in med bilen och verkligen kör in på någons tomt. gör jag aldrig. tänk om jag kommer mitt i elvakaffet liksom? jag klarar av stora loppisar där det är mycket folk, så att jag inte känner mig så uttittad, men loppisfyndande handlar om att kliva in i varenda litet loppishål man hittar och nä, det gör jag inte. än.

3. och lika mycket som jag älskar loppisfynd hatar jag långa naglar. på mig själv. hatar känslan när naglarna slår i saker utan att fingrarna gör det... brrr! därför skulle man ju lätt kunna tro att jag frenetiskt ansade mina naglar var och varannan dag, men jag gillar inte att klippa naglarna heller, så det blir ett litet moment 22 med jämna mellanrum kan man säga.

4. det samma gäller hundklor. drar mig in i det längsta för att klippa och låter gärna andra göra det om jag får chansen. skäms lite (ganska mycket) för det och känner mig som en dålig matte varje gång jag hör att klorna knäpper mot något.

5. tror det här är första gången jag kommer skicka en sån här lista vidare till specifika personer och inte bara ge den liksom till alla och ingen. samma som loppisfobin tror jag, vill inte tränga mig på med min lista. tänk om ni inte har tid? om ni redan fått den? tycker den är tråkig? men nu skiter jag i det och låter langen gå till Hanna, Ulrika, Pernilla, Emma och Anna (men fegar ur och väljer 60% "släkt". hey, alla är vi barn i början)!

5 kommentarer:

Anna sa...

oh!
jag känner mig utvald :)
långa naglar som är så härligt? tycker även att du borde vara duktigare på att visa ditt långa hår, risken finns att jag inte tror dig annars.

Emma sa...

Tack för awarden! Jag blev jätteglad och du är välkommen att tränga dig på närhelst du vill :D

Jag vill också se det där John Bauer-flicke-håret...

Kram

Ulrika sa...

Jag tackar och tar emot och lånar din bild :)

Hanna sa...

mission accomplished! :)

Petra sa...

Hihi! Jag känner samma lika på både 2:an och 5:an :)

KRAM finaste du!